Raiffeisen stavební spořitelna na jaře v novém kabátě

pátek, 16. března 2012, 13:28 Reklama MediaGuru

Raiffeisen stavební spořitelna ve své jarní kampani mění zásadně svůj komunikační styl. S novým maskotem chce být modernější a přehlednější.

V letošní jarní kampani se Raiffeisen stavební spořitelna rozhodla k výrazným změnám. Po několika letech vyměnila svého maskota Standu za modernější Felixe. Hlavními důvody jsou podle Lukáše Kopeckého, marketingového ředitele společnosti, odlišení se od konkurence a také modernizace veškeré budoucí komunikace.

Změna byla provedena na základě několika průzkumů. Marketingový průzkum zaměřený na vnímání a image stavebních spořitelen ukázal, že stavební spořitelny komunikují poměrně konzervativně a příliš se od sebe neodlišují. Dalším podnětem ke změně byl interní průzkum v obchodní síti, ve kterém byly zjišťovány názory na současného maskota, jež nebyly příliš pozitivní.

Na základě těchto zjištění byl ve spolupráci s agenturou Klan, která se podílí i na ostatních marketingových projektech společnosti, vytvořen redesign maskota. Maskota Standu, který byl vnímán na současnou dobu příliš konzervativně, nahradil moderně vyhlížející maskot Felix. Ten podle průzkumu agentury Ipsos působí věrohodněji, profesionálněji a více se hodí k moderní finanční instituci. Jeho jméno je navíc spojováno s pozitivními atributy, jako je flexibilita, chytrost a důvěra.

Maskot Felix se tak od jara tohoto roku stává nositelem nové image stavební spořitelny a flexibilně představuje jednotlivé produkty, což je i hlavním tématem jarní kampaně. Lukáš Kopecký k tomu dodává: „Smyslem komunikace je ukázat, jak se náš nový maskot flexibilně mění v to, co klienti díky našim úvěrům na bydlení řeší. Tedy buď zlepšení (modernizace, rekonstrukce) stávajícího bydlení, nebo rovnou pořízení nového (bytu, domu).“


Tímto způsobem flexibilní metamorfózy Felixe v jednotlivá řešení problémů chce společnost odpovědět na celkovou existující nepřehlednost na českém trhu. Z jiného marketingového průzkumu, tentokrát zaměřeného na  úvěrové produkty, vyšlo najevo, že mnoho lidí vnímá nabídku úvěrů na trhu jako poměrně nepřehlednou a že se v ní nevyznají. Na to reagujeme naším novým headlinem ,K bydlení jednoduše‘, kde říkáme, že cesta k bydlení může být pro klienty jednoduchá,“ doplňuje Lukáš Kopecký.

Jarní kampaň probíhá od poloviny března v TV, printu a online. V průběhu dalších dvou měsíců bude posílena i o další média.

-kch-