Reklama ve stylu oscarového Umělce

pondělí, 12. března 2012, 05:42 Reklama MediaGuru

Kouzlo němého filmu nedobývá pouze oscarové klání, ale inspiruje se jím i reklamní průmysl.

Vítěz letošního oscarového klání – film Umělec francouzského režiséra Michela Hazanavicia – dokazuje, že němý film má své kouzlo i v našem soudobém zvuky přeplněném světě.

Němý film má proto i své čestné místo na poli reklamy.

Jedním ze způsobů, jak originálně využít potenciál němého filmu v reklamě, předvedla nevládní organizace Amnesty International ve své kampani proti domácímu násilí v roce 2008. Kampaň  s Didier Bourdonem v roli násilnického hosta je založena na rozdílu němého a mluveného filmu a akcentuje neocenitelnou možnost v určitých případech promluvit.



Hezkým a jednoduchým způsobem prostřednictvím němého filmu oslavila své 90leté výročí francouzská automobilka Citroën. Němý černobílý spot pochází z dílny agentury H.

Švédské pendrekové bonbóny Läkerol vystavily svou němou reklamu na schopnosti vrátit lidem řeč, což dokresluje sloganem Läkerol – Makes People Talk.

V roce 1995 vytvořila společnost Weetabix televizní spot Samson a Delila, který technikou němého filmu přibližuje na pozadí biblického tématu moderní produkt.

Pod přímým vlivem oscarového Umělce připravila letos televizní spot společnost Spontex specializující se na houbičky na čištění. Němý spot s názvem The Grattist propagující houbičku Gratt’&Sèche pochází z dílny agentury TBWA/Paris.

Umělcem se nechala inspirovat i Doba ledová 4 – Země v pohybu, která přichází do kin v létě tohoto roku. Svůj propagační spot The Scratist pojala jako němou a černobílou grotesku.

Hold oscarovému filmu vzdává i reklama tištěná: například francouzské ovocné džusy Oasis…

…či francouzský mobilní operátor Orange, který vítězný snímek koprodukoval.

Vtipně využila němý film ve své tištěné reklamě britská společnost Pilkington, specializující se na výrobu skla. Přes její dvojitá okna se štěkání psů vypadá stejně jako v němém filmu.

-kch-