Reklamní trh se zatím k růstu nenadechl

středa, 14. března 2012, 17:24 Výzkum MediaGuru

Český reklamní trh se zatím nenadechl k růstu. V letošním lednu byl objem mediálních investic meziročně nižší o více než 2 %.

Celkový monitorovaný objem reklamních investic v českých médiích dosáhl v letošním lednu podle společnosti Admosphere 3,006 miliard korun, což bylo o 2,18 % méně než v lednu roku 2011. Tento výsledek signalizuje, že český mediální trh se zatím nevrací k růstu. Monitorovaná data sice nevyjadřují výši reálných investic, protože nezahrnují slevy, bonusy a provize, ale popisují trendy ve vývoji reklamní dynamiky.

Lednový výsledek navíc nevyznívá příznivě pro hlavní mediatypy s výjimkou televize. V jejím případě se jako jedinému z klíčových mediatypů podařilo v lednu meziročně zvýšit objem o více než 2 % na 1,409 mld. Kč. U ostatních médií – zejména tisku – jsou patrné meziroční poklesy. Výjimkou je kategorie ostatních médií (+95,6 %), zahrnujících vedle instoru i digitální obrazovky, kde naopak monitoring zaznamenal nárůst investic oproti lednu roku 2011. V celkovém podílu mediálních investic jsou ale ostatní média minoritní.

Rozložení výdajů do médií, leden 2012, v mil. Kč

Meziroční vývoj investic do médií, leden 2012 vs. leden 2011

Zdroj: Admosphere

-mav-