Český direkt & Promo: hlavní cena pro kampaň Fordu

středa, 30. května 2012, 07:25 Reklama MediaGuru

Desátý ročník soutěže podlinkové komunikace Český direkt & Promo určil své vítěze. Agenturou roku se stává Ogilvy.

Hlavní cenu si odnesla kampaň Do it yourself, kterou vytvořily pro společnost Ford agentury Wunderman, Ogilvy&Mather a Mindshare.

Titul Agentura roku letos získala agentura Ogilvy, která bodovala v několika kategoriích. Zlato získala za již zmíněnou kampaň v kategoriích Integrovaná komunikace a Digitální komunikace a také za kampaň CEO study pro společnost IBM v kategorii Přímá B2B komunikace. V této kampani se inspirovala globální studií IBM Global CEO study, která mapuje každé dva roky výzvy a trendy pohledem generálních ředitelů významných světových firem.

Dalším zlatem byla agentura Ogilvy oceněna v kategorii Event a field marketing za svou kampaň Daruj správně vytvořenou pro server Fórum dárců, která byla oceněna mimo jiné na festivalu PIAF či letošním Louskáčku.

V kategorii Digitální inovace si zlato odnesl tým Adventures agentury Mather Group za svou kampaň Formát Masthead pro Vodafone. Kampaň, jejíž cíle bylo zajímavě propagovat datový balíček, smíšené tarify spolu s vánoční kampaní, využila unikátního bannerového formátu umožňující interakci s uživateli, tzv. Masthead, na YouTube.

V dalších kategoriích již zlaté ocenění uděleno nebylo. V kategorii B2C komunikace se o stříbrné ocenění dělí kampaň DM Premium Půjčka Komerční banky od agentury EURO RSCG a kampaň Faktura bez faktury Vodafone, kterou vytvořila agentura Young & Rubicam.

Prostřednictvím direct mailu Premium Půjčka od Komerční banky, který byl oceněn i na švýcarském festivalu v Montreux, byla klientům kouzelná mašinka, která jim z vloženého letáku vytvořila reálnou bankovku v hodnotě 200 Kč. Cílem DM bylo zákazníkům sdělit, že půjčku lze od banky získat opravdu snadno a rychle.

Direct mail Faktura bez faktury měla za úkol informovat klienty mobilního operátoru Vodafone o možnosti přejít z papírové faktury na fakturu elektronickou. Zákazníkům tedy byla zaslána obálka, ve které jsou zvyklí své faktury dostávat, nicméně tentokrát byla prázdná pouze s informací na vnitřní straně o nové možnosti zasílání faktur.

V kategorii Retail/merchandising/in-store marketing si stříbro odnesla agentura Wellen pro svou kampaň Andělé nad Prahou pro Českou spořitelnu. Vánoční kampaň využila prostory výloh, které vyzdobila papírovými kulisami Prahy a živým andělem, jenž s kolemjdoucím po celý den komunikoval a lákal je do pobočky pro vánoční dárek.

V nové kategorii Nízkorozpočtových kampaní získala stříbro agentura Ogilvy za kampaň 400 let starý product placement pro společnost Extenda, která pro představení vína sherry vybraným restauracím využila Shakesperovských slavností.

V kategorii Loajalitní a dlouhodobý marketing žádná cena udělena nebyla.

Český direkt & Promo pořádá Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu ADMAZ spolu se sekcí integrovaných podlinkových agentur (iBTL) při Asociaci komunikačních agentur AKA. „Smyslem soutěže není hodnotit pouze nápaditost a kreativitu jednotlivých řešení, ale i jejich napojení na strategii značek, které rozvíjejí, a samozřejmě i jejich dopad na výkony a růst těchto značek,“ řekl výkonný ředitel ADMAZ Tomáš Hájek.

Vítězové soutěže Český direkt & Promo mají možnost se zúčastnit mezinárodní soutěže IMC European Awards, která hodnotí nejlepší kampaně Evropy.

Přehled oceněných soutěže Český direkt & Promo 2012

ocenění název kampaně klient agentura
Integrovaná komunikace
zlato Do it yourself Ford Wunderman, Ogilvy Praha/Ogilvy&Mather, Mindshare
stříbro Šmoulové v Albertu Ahold Lowe Praha
bronz Artis Pictus Xerox Mather Group - tým RMG
bronz Probuď v sobě soba Finlandia garp*cz
bronz Sčítání lidu, domů a bytů 2011 ČSÚ McCann Erickson Prague/Momentum
Přímá B2B komunikace
zlato CEO study IBM Ogilvy Praha/OgilvyOne
stříbro Fast print Wellen Wellen
bronz Pozvánka na Jizerskou firemní 2012 Jizerská 50 Mather Group - tým Activation
bronz Vrácený balík DPD Ogilvy Praha/OgilvyOne
Přímá B2C komunikace
zlato neuděleno
stříbro DM Premium půjčka Komerční banka Euro RSCG Prague
stříbro Faktura bez faktury Vodafone Y&R Praha
bronz neuděleno
Digitální komunikace
zlato Do it yourself Ford Wunderman, Ogilvy Praha/Ogilvy&Mather, Mindshare
stříbro Testovací studio ETA Wunderman
stříbro T-Run T-Mobile Proximity Prague
bronz Cesta okolo světa ČSOB Pojišťovna Symbio Digital
bronz Rychlá Lhota T-Mobile Vánoce T-Mobile Proboston Creative
Loajalitní a dlouhodobý marketing - neuděleno
neuděleno
Event a field marketing
zlato Daruj správně Fórum dárců Ogilvy Praha/OgilvyOne
stříbro Pepsi epopej Pepsi MARK BBDO
bronz Artis Pictus Xerox Mather Group - tým RMG
bronz Šmoulí paráda Ahold Open at Lowe
Retail/merchandising/in-store marketing
zlato neuděleno
stříbro Andělé nad Prahou Česká spořitelna Wellen
bronz Testovací studio ETA Wunderman
Digitální inovace
zlato Formát Masthead Vodafone Vodafone Mather Group - tým Adventures
stříbro neuděleno
bronz Rádce v moři fotoaparátů Megapixel Wunderman
bronz Vodafone a houby Vodafone Mather Group - tým Adventures
Nízkorozpočtové kampaně
zlato neuděleno
stříbro 400 let product placement Extenda Ogilvy Praha/OgilvyAction
bronz Pepsi epopej Pepsi MARK BBDO
bronz Pozvánka na Jizerskou firemní 2012 Jizerská 50 Mather Group - tým Activation

-kch-