Letní festivaly: ideální místo nejen pro pivní značky

čtvrtek, 28. června 2012, 07:04 Reklama MediaGuru

Sezóna letních festivalů je těsně přede dveřmi a přípravy na ně v plném proudy. Kromě hudebních skupin se na ně vydávají i pivovary a další nápojové značky.

Letní festivaly představují ideální místo, kde spojit svou značku s dobrou zábavou. Proto se na ně zaměřují i mnohé značky alkoholických a nealkoholických nápojů. Zejména pro pivovary vytváří festivaly výbornou prodejní příležitost, protože po čepovaném a vychlazeném pivu sáhne v hudební vřavě s radostí nejeden posluchač.

Pivovary Staropramen jsou letos partnerem tří festivalů. Kromě již tradičního partnerství Staropramenu s festivalem Rock for People byla nově navázána spolupráce s Open Air Festivalem. Dále pokračuje spojení značky Ostravar s festivalem Colours of Ostrava.

Na festivalech je pro Staropramen zásadní nabízet návštěvníkům zejména kvalitní vychlazené čepované pivo. Speciálně pro Rock for People budou kromě nabídky osmi druhů piv poprvé v historii k dispozici i služby gastronomického řetězce Staropramenu Potrefená husa. K této novince Jan Vošta, event&sponsorship manager společnosti Pivovary Staropramen, říká: „Naše partnerství s festivalem je založeno na tom nejdůležitějším – poskytnout návštěvníkům kvalitní servis piva, což v praxi znamená dobře vychlazené, na míru načepované pivo a pokud možno bez front. Letos jsme s managementem Rock for People hledali způsob, jak tento servis dál rozvinout. Vzhledem k festivalovým trendům jsme vsadili na spojení kvalitního piva a jídla, což nabídne Potrefená husa přímo v areálu festivalu.“

Kromě toho bude mít Staropramen jako hlavní partner festivalu svou Staropramen Cool Lemon Stage, kde bude pro vítěze soutěží na Facebooku Rock for People nebo Staropramenu v jejím okolí zpřístupněna Staropramen Fans Zóna nabízející posezení, pivo k vychutnání zdarma, výhled na pódium nebo například setkání s českou hudební skupinou Tata Bojs.

Dalším pivovarem, který v létě sází na partnerství s festivaly, je Plzeňský Prazdroj, který si pro ně připravil odpočinkovou zónu K-LEE-DECK. Touto zónou navazuje pivovar na projekt Promile INFO zajišťovaný občanským sdružením Sananim. Na vybraných festivalech bude k dispozici stan, kde si lidé budou moci odpočinout, dýchnout do alkotesteru, aby věděli, zda a kdy mohou usednout za volant, anebo konzultovat s odborníky případné otázky týkající se odpovědné konzumace alkoholu.

„Klidovou zónu představíme na přelomu července a srpna, tedy v době, kdy festivaly budou v plném proudu. V této chvíli ještě finalizujeme detaily a dokončuje se výroba stanu. Celkem bychom se letos chtěli zúčastnit desítky festivalů. Věříme, že nová klidová zóna poslouží návštěvníkům a podpoří odpovědnou konzumaci alkoholu na těchto festivalech,“ říká Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje.

Budějovický Budvar, jenž je partnerem festivalů Basinfirefest, Mighty Sounds či Okolo Třeboně, se rozhodl komunikovat v duchu své kampaně „Ne z nás dělá to, čím jsme“ a připravil akci Ne mainstreamu, ve které mohou lidé vyhrát po objednání tří ležáků Budweiser Budvar vstupenky na zmíněné festivaly či letní koncerty. Na samotných festivalech pak Budvar sází spíše na kvalitu svých služeb a rychlost obsluhy, promo akce v duchu konkurenčních pivovarů nechystá.

Společnost Božkov plánuje pro návštěvníky festivalů Mighty Sounds, Rock for People, Jam Rock nebo Basinfirefest svou akademii BARU (Božkovská Akademie Rockových Umění). Každý ze studentů akademie se může vzdělávat v předmětech Air Guitar či Kámen, nůžky, papír nebo studovat na katedrách tuzemštiny, banditologie či vodkohospodářské.

Na festivalové náladě však zdaleka nestaví jen alkoholické nápoje. Společnost Kofola si pro letní festivaly připravila dokonce speciální produkt – Kofolu festivalovou, kterou podporuje letní kampaní Neslýchané festivaly. Se sloganem „Každý otisk se počítá“ zve na festivaly, jako jsou Mezi ploty, Colours of Ostrava, Benátská noc, Hip Hop Kemp a Trnkobraní, kde bude možné mimo jiné i podpořit projekt Zpívající ruce, občanského sdružení České komory tlumočníků znakového jazyka.

Na festivalech k tomuto účelu bude připraven speciální stan, kde budou obsluhovat neslyšící barmani a tlumočníci do znakové řeči, kteří budou učit, jak vyznat lásku „v tajném festivalovém jazyce“, dále zde bude probíhat i dobročinné otiskování ruky či divadlo v podání neslyšících.

Kromě toho společnost Kofola na festivaly nasadí i značku svého energetického nápoje Semtex,  který pro návštěvníky festivalů Colours of Ostrava, Benátská noc, Hip Hop Kemp a slovenské Pohody připravil Semtex Water Club pro 600 lidí, kde bude k dispozici velký bazén s osvěžující mlhou, tribuna pro diváky, chill out stan a bar ve tvaru plechovky.

-kch-