Dvacet nejžádanějších kreativců světa

čtvrtek, 20. září 2012, 07:54 Reklama MediaGuru

Představujeme práci reklamních profesionálů, o jejichž služby se světové reklamní agentury perou.

Americký zpravodajský web Business Insider uskutečnil anketu mezi světovými reklamními agenturami, v níž se ptal na jména kreativců, které by agentura najala, pokud by měla volnou ruku. Výsledkem je seznam nejžádanějších reklamních profesionálů světa.

20. Mark Lewis a Matt Fitch

Kreativní duo londýnské agentury BBH připravilo kampaň na hlasové vyhledávání Googlu, v níž na billboardy foneticky přepsalo často krkolomné názvy stanic metra v britské metropoli. Kromě této kampaně stojí také za oceňovanou kampaní deníku Guardian.

19. Carlo Cavallone

Původem italský kreativec nyní působí v Amsterdamu v agentuře 72andSunny. Cavallone byl kreativním ředitelem pro United Colours of Benetton a je hlavním mozkem ukrytým za kampaní UnHate.

18. Jerome Austria

Americký freelancer pracoval na kampaních pro Coca-Colu, Nike či Volkswagen. Pro posledně jmenovanou firmu pak vytvořil kampaň parodující Hvězdné války nazvanou The Bark Side.

17. Doug Fallon a Steve Fogel

Kreativci newyorské agentury Grey stojí za kampaní kabelového operátora DirecTV, v níž ukázali, co vše může způsobit nefunkční televize.

16. Rei Inamoto

Kreativní ředitel agentury AKQA má zkušenosti s prací pro klienty jako Google, Nike, Kraft či Visa. Nejvíce ceněna je však jeho kampaň Made with Pencils, která skrze internetové aukce zajišťovala prostředky na školní potřeby dětí ze zemí třetího světa.

15. Youna Chung, Yeonjoo Lee, Youbin Bang a Misu Yi

Čtyři zaměstnankyně korejské Cheil Worldwide přišly s nápadem vytvořit virtuální obchod Tesco, kde lidé nakupují pomocí QR kódů a mobilních telefonů. Nákup je pak doručen přímo do domu.

14. Wade Alger

Kreativní ředitel agentury The Martin Agency vymyslel například kampaň „Rhetorical Questions“ pojišťovny Geico v níž slavné osobnosti odpovídají na otázky, na které by měly raději mlčet.

13. Lincoln Bjorkman

Kreativní ředitel agentury Digitas North America stojí za kampaní „Small Business Saturday“, která podporovala malé podnikatele v USA. Oceněna byla v Cannes a získala i kretiavní ocenění Facebook Studio Award.

12. Neil Heymann

Neil Heyman je kreativním ředitelem newyorské agentury Droga5. Pro Burger King například navrhl kampaň, v rámci které mohli uživatelé internetu získat karikaturu v designu seriálu Simpsonovi vytvořenou dle vlastní fotografie. Kreativec však stojí i za známou kampaní „Decoded“ propagující knihu zpěváka Jay-Z, jejíž různé stránky byly rozmístěny po celém území USA.

11. Colin Jeffery

Nejslavnější prací tohoto reklamního profesionála je ta, v níž hráče americké MBA Blakea Griffina nechal dát koš za přeskoku přes automobil značky Kia.

10. Jenny Nicholson

Mezi klienty, pro které Nicholson pracovala, se řadí například Sony, Travelocity či Virgin Mobile. V rámci charitativní kampaně však také navrhla interaktivní hru, která hráče nechává okusit život bezdomovců.

9. Jose Miguel Sokoloff

Šéf kolumbijské pobočky agentury Lowe pro tamní Ministerstvo obrany připravil kampaň „Operation Christmas“, jež si kladla za cíl napomoci úplnému odzbrojení guerillových bojovníků skupiny FARC – jedné z nejoceňovanějších kampaní roku 2011.

8. Mark Gross

Matador chicagské agentury DDB spolupracoval na klientech jako MTV, Reebok či American Express. Jeho nejznámějším počinem je rozhlasová reklama amerického Budweiseru nazvaná „Real Men of Genius“.

7. Linus Karlsson

Švéd působící ve Spojených státech má zkušenosti s řadou světových klientů. Paradoxně se však nejvíce proslavil reklamou, v níž v přeci jen puritánštěji smýšlející Americe lubrikační gel propagovaly dvě lesbičky.

6. Nick Law

Své kreativní zkušenosti z řady zemí, kde působil, využil Law v práci na produktu Nike+ Fuelband, sociální platformě, která sdružuje zájemce o sport.

5. Stephen Goldblatt

Goldblatt má zkušenosti s přípravou kampaní pro Subway, Skittles či HP. Na nejkreativnějším festivalu světa byl oceněn za kampaň se zpívajícími jednorožci vytvořenou pro společnost Juicy Fruit.

4. David Lubars

Zaměstnanec americké agentury BBDO stojí za nápadem na nedávnou úspěšnou kampaň pro M&M's. Připravil však i kampaně „BMW Films“ či „Love Project“ značky Starbucks.

3. Mark Fitzloff a Susan Hoffman

Asi každý zná práci těchto kreativců, kterou odvedli na globální kampani Old Spice o muži, jehož vůni může nosit i váš muž.

2. Elvis Chau

Kreativní ředitel šanghajské JWT vytvořil například oceňovanou kampaň „Heaven and Hell“ propagující výrobky společnosti Samsonite.

1. Gerry Graf

Kreativního veterána řady světových agentur na nejvyšší příčku nominovalo hned několik reklamek. Jeho práci asi nejlépe ilustruje následující reklama na bonbóny Skittles.

-lmr-