V evropské PR soutěži bodují české agentury

pondělí, 10. prosince 2012, 00:56 Reklama MediaGuru

Evropská soutěž European Excellence Awards vyhlásila vítězné práce v oblasti public relations. Česká republika získala dvě ceny.

V šestém ročníku evropské soutěže European Excellence Awards bylo přihlášeno téměř 1500 projektů, které hodnotila porota složená ze třiceti renomovaných odborníků ze všech odvětví komunikace a public relations v Evropě. Ve čtvrtek 6. prosince byly slavnostně vyhlášeni vítězové.

V kategorii finance získala hlavní cenu komunikační kampaň postavená na atraktivním tématu financí a nevěry realizovaná agenturou Bison & Rose pro Eru, obchodní značku ČSOB.

„Je to obrovský úspěch. V soutěži byly stovky projektů. Porotě jsme zůstali v paměti díky nápadu poslat novinářům kromě výsledků průzkumu osobní milostné dopisy, kterými jsme je zvali na tiskovou konferenci. Výsledek byl velkolepý – o tuto příležitost nechtěl nikdo přijít, apartmá v hotelu Kempinski praskalo ve švech. Výbornou odezvu měla i publicita. Pro řadu médií bylo naše téma velkým tahákem pro diváky, čtenáře i posluchače,“ říká Jana Lutonská z agentury Bison & Rose.

Vítězný projekt zaměřený na to, jak Češi financují své zálety, vznikl letos v létě v rámci dlouhodobého seriálu o rodinných financích Ze života peněz, který Era připravuje pro česká média.

Další úspěch zaznamenala česká agentura Ogilvy PR v kategorii vypsanou pro Maďarsko, ČR a Slovensko. Porotu oslovila kampaní Art of Office, kterou připravila pro společnost 3M a jejíž cílem bylo bojovat proti kancelářské šedi. V rámci kampaně byla vyhlášena soutěž o nejoriginálnější dílo vytvořené pomocí Post-it bločků, které bylo potřeba vyfotit a vyvěsit na web.

Nejlepší kampaní roku se stala britská kampaň „Londýn 2012 – Známky zlatých medailí“, kterou připravila společnost Royal Mail. Slibem, že zlatí medailisté budou navíc oceněni vlastní známkou, si společnost vysloužila veřejnou podporu britského premiéra. Kampaň byla podpořena komunikací na sociálních médiích. V rodných městech zlatých medailistů byly navíc tradiční červené poštovní schránky přebarveny na vítěznou barvu.

Agenturou roku byla vyhlášena agentura Ketchum.

Přehled výsledků naleznete zde.

-kch-