Nákupní pool Media View Omnicomu a Médey končí

úterý, 15. ledna 2013, 16:55 Reklama MediaGuru

Spolupráce skupiny Omnicom Media Group a agentury Médea nebude v letošním roce pokračovat.

Spolupráce mediálních agentur OMD, PHD a Attention! Media, které jsou součástí skupiny Omnicom, a agentury Médea, nebude v letošním roce pokračovat. Zmíněné subjekty dosud spolupracovaly v rámci nákupního poolu Media View. Ten se týkal výhradně netelevizních médií, na televizní nákup uplatňován nebyl.

„S ohledem na zánik smlouvy, která spolupráci mezi námi upravovala a neúspěch jednání o jejím dalším pokračování, jsme přistoupili k vyjednávání podmínek spolupráce s médii v roce 2013 samostatně,“ komentoval poslední vývoj Pavel Kejla, managing director nákupního sdružení Opera zajišťujícího nákup reklamního prostoru pro klienty agentur ze skupiny Omnicom.

Sdružení Media View ve složení Omnicomu a Médey bylo aktivní od února 2006 a vzniklo jako protiváha k nákupnímu sdružení Group M skupiny WPP. Ještě dříve byla součástí poolu Media View společně s Médeou agentura Starcom (Publicis). Ta však začala poté nakupovat s agenturami ze skupiny Interpublic, a to v uskupení Czech Media Club. Agentury skupiny WPP (Mediaedge:cia, MediaCom, Mindshare, Maxus) jsou sdruženy v Group M.

Podle žebříčku mezinárodní společnosti Recma, která dlouhodobě monitoruje postavení mediálních agentur a komunikačních sítí, tak v netelevizních médiích končí spolupráce druhého a třetího nejsilnějšího subjektu. Nejsilnější skupinou je podle dat za rok 2011, která byla finalizována vloni v červenci, Group M před Omnicom Media Group. Médea je z pohledu komunikačních skupin trojkou trhu.

Podíl komunikačních sítí, 2011

Zdroj: Recma, červenec 2012

-mav-

 

Pozn.: Server MediaGuru.cz provozuje agentura PHD, která je součástí skupiny Omnicom Media Group.