Nejefektivnější formy doporučení na webu

středa, 23. ledna 2013, 08:08 Internet & Mobil MediaGuru

Trend v inovacích, jak zákazníkům předkládat tipy na nákup produktů, je americký Amazon. Úspěšná je však i řada dalších světových e-shopů.

Rekomendaci dalších produktů věnuje největší světový e-shop až 70 % obsahu. Na obrat Amazonu tak má doporučení zásadní vliv. S inovativními způsoby, jak návštěvníkovi stránek představit další artikl, však přišly také další internetové obchody.

Následující přehled představuje v současnosti nejoblíbenější formy doporučování světových e-shopů.

ASOS

Internetový obchod s oblečením ASOS nedávno představil novou funkcionalitu – tlačítko „Complete the look“, pomocí něhož zájemcům zobrazuje oblečení hodící se ke konkrétnímu outfitu. Nabídka je zajímavá jako pomoc esteticky méně nadaným zákazníkům a zároveň nenutí návštěvníky složitě proklikávat různé části webu.

John Lewis

Klasické oznámení „Zákazníci, kteří si koupili tento výrobek, měli zájem také o…“ obohatil britský retailový řetězec o prvek loajality ke značce. Ve speciální sekci uživateli zobrazuje pouze výrobky od stejného brandu.

Naked Wines

Obchodní model vinařského e-shopu stojí na silné komunitě znalců vín, které stránky kromě nákupů využívají i jako populární diskusní fórum. Naked Wines proto návštěvníkům zobrazuje současnou aktivitu ostatních zákazníků, a to včetně jmen. Podle představitelů e-shopu považují takováto doporučení zákazníci za věrohodnější.

Amazon

Vynechat v přehledu největší světový internetový obchod nelze; mnohé z inovací, se kterými Amazon přišel, implementovala řada dalších hráčů na trhu a v oblasti e-commerce se staly standardem. Sekce jako „Často kupované společně“, v nichž jsou navrhovány komplementární produkty, či „Produkty, které si zákazníci prohlíželi po koupi tohoto…“ jsou základem úspěchu této internetové společnosti. Další zboží e-shop doporučuje, objeví-li se produktová inovace dříve nakoupeného zboží, či pomocí sekce „Ostatní si právě prohlížejí“.

Burton

Snowboardová značka Burton na rozdíl od výše jmenovaných spoléhá na doporučení vzešlá z dotazníku, který zákazník sám vyplní. Výsledky jsou pak zobrazeny s procentuálním vyhodnocením vhodnosti konkrétního produktu. Burton navíc vysvětluje, proč je konkrétní výrobek – například typ snowboardu – pro zákazníka vhodnější.

-lmr-