Značka Mini nechce být normální

sobota, 20. dubna 2013, 09:19 Reklama MediaGuru

Jakými způsoby se slavné automobilce daří při budování značky naplňovat svá hesla „Not Normal“ a „Creative Use of Space“?

Před více než padesáti lety vymyslel Sir Alec Issigonis koncepci automobilu Mini Cooper v podobě, jaké ho známe dnes (mimo jiné také díky Mr. Beanovi) – jako výjimečně malinké, ale přesto stále vysoce funkční vozidlo. Právě maximální využití minimálního prostoru (i s ohledem na záležitosti, jako je omezení zbytečného plýtvání surovinami) bylo cílem Issigonise. Samotný původní Mini Cooper tak lze považovat za dokonalý příklad kreativního využití prostoru. Právě na této myšlence staví aktuální městská iniciativa značky Mini s názvem Mini Space. Jejím cílem je účastnit se kreativních projektů, soutěží, událostí a samozřejmě večírků. Zkrátka se zapojit do „tvůrčího využití prostoru“. A potkávat tvůrčí lidi. Jako platforma pro tyto záměry slouží webová stránky minispace.com.

Tam zjistíme, že dalším zajímavým příkladem využití prostoru je kromě původního Mini Cooperu také například nápad zřídit hned vedle Brooklynského mostu v New Yorku venkovní víceúčelový bazén. Projekt je ve fázi příprav a shánění peněz, iniciativa Mini Space se jej tak snaží v rámci svého zaměření propagovat.

Iniciativa také nemohla nezmínit koncepci hotelových pokojů v podobě obytných betonových skruží. Ty se snaží nabídnout maximální pohodlí a funkční místo k přespání jako hotelový pokoj na minimálním prostoru.

Mini Space také pořádá tvůrčí soutěže, kterých se může účastnit prakticky každý a vyhrát například notebook MacBook Air 11“. Název poslední skončené soutěže zněl „Make A Splash“. Níže vidíme vítězný snímek.

Ta aktuální nese název Incognito. Fotografie nebo design obecně by měl být schopen ukázat na krásu a umění kamufláže v celé její rozmanitosti a kombinaci mistrovské komplexnosti a úderné jednoduchosti. Téma originility a šikovného nakládání s prostorem a prostředím tak prosvítá skoro všude a ke značce Mini patří podobným způsobem jako adrenalin k Red Bullu.

Značka s tradicí

Letos je tomu sto let, kdy William Morris otevřel továrnu na automobily zvanou Plant Oxford, která se stala synonymem pro produkci aut vysoké kvality. Přesně v této továrně, kde je doteď většina modelů Mini vyráběna, odstartovala v roce 1959 produkce původního slavného Mini, kterých během následujícího desetiletí vyprodukovala přes šest set tisíc kusů.

Na oslavu tohoto výročí putovala Evropou pětičlenná kolona vozidel Mini po jednotlivých významných místech a továrnách spjatých s touto značkou - od sídla firmy v Mnichově přes Itálii až po irský Dublin. Konečnou destinací byl samozřejmě samotný Oxford.

Normální je nuda

Jak se dozvíme v televizní reklamě na Mini, normální je prostřední. Průměrné. Normální nikdy nemůže být dechberoucí.

V kontextu těchto prohlášení by neměl překvapit fakt, že nejnovější model značky Mini s názvem Paceman (viz úvodní foto) je vlastně mini SUV. Rozměrově se tak sice původnímu modelu vzdaluje, ale pokračovat v určité tradiční linii miniaturních vozů by bylo příliš... normální. A to Mini zjevně být nechce.

Autor textu: Jan Vávra