Festival Cannes Lions vyhlásil první vítěze

úterý, 18. června 2013, 06:42 Reklama MediaGuru

V pondělí byly vyhlášeny vítězné práce Cannes Lions v kategoriích Creative Efectiveness, Promo & Activation, PR a Direct.

V pondělí 17. června byly slavnostně předány ceny vítězům 60. ročníku mezinárodního festivalu Cannes Lions v kategoriích Creative Efectiveness, Promo & Activation, PR a Direct Lions.

V kategorii Creative Efectiveness byla Grand Prix udělena nizozemské agentuře Wieden & Kennedy za kampaň „Legendary Journey“ (Legendární cesta) pro pivovar Heineken. Podmínkou pro vítězství v této tři roky staré kategorii je ocenění Lions z předešlého ročníku festivalu a důkaz, že kampaň byla efektivní rovněž z prodejního pohledu, což je prověřováno společností PriceWaterhouseCoopers.

V kategorii Promo & Activation zvítězila brazilská kampaň Immortal Fans (Nesmrtelní fanoušci) na podporu dárcovství orgánů od agentury Ogilvy.

Poslední dvě kategorie PR a Direct Lions ovládla australská kampaň Dumb Ways To Die (Hloupé způsoby, jak zemřít) od agentury McCann, která se prostřednictvím kreslených postaviček snažila edukovat cestující melbournského metra.

kliknutím zvětšíte

Fleishman-Hillard v kategorii PR ani reklamní agentura Leagas Delaney v kategorii Direct své nominace v ocenění neproměnily. O ocenění Cannes Lions v současnosti bojuje mediální agentura Starcom MediaVest, která se dostala na shortlist v kategorii Media se svou kampaní Vykutálená rošťárna pro Fidorku, a reklamní agentura Young & Rubicam, jež postoupila v kategorii Press s kampaní pro Biolit od Bochemie. Na konci týdne budou zveřejněny shortlisty v posledních kategoriích Film, Titanium and Integrated, Film Craft a Branded & Content Lions, kde mají Češi celkem 13 přihlášek.

-kch-