Hudební festivaly jsou pro pivní značky ráj

čtvrtek, 27. června 2013, 16:00 Marketing MediaGuru

Hudební festivalová sezóna se pomalu rozbíhá. Přichází tak doba ideální pro spojení pivních značek se zábavou.

Hudební festivaly představují ideální příležitost pro nápojové značky. Kde jinde lze lépe využít rozjařenou náladu a pozitivní emoce. Zejména pro pivovary představují festivaly výbornou příležitost pro prodej i budování značky, proto se ochotně stávají generálními partnery festivalů, či si organizují festivaly vlastní.

Jen tak si vybrat festival

Na podporu hudebních festivalů sází již tradičně Staropramen, pro který je hudba zážitkovým tématem číslo jedna. Po dvou letech spolupráce s festivalem Rock for People, kdy fungoval jako jeden z hlavních partnerů, se letos stal partnerem generálním. Na letošním již devatenáctém ročníku, který proběhne od 2. do 5. července ve Festivalparku v Hradci Králové, nabídne návštěvníkům krytou Staropramen stage, Staropramen Cool zónu, 11 značek piv a po loňské premiéře zopakuje také festivalovou Potrefenou husu s pivem do skla a jídlem na porcelánový talíř. Dalšími festivaly, které Staropramen podporuje, jsou například Votvírák, Let it Roll či Rock for Churchill.

Budějovický Budvar navazuje ve výběru festivalů na svou loňskou akci „Ne mainstreamu“, která jde ruku v ruku s kampaní „Ne z nás dělá to, čím jsme“. Opět je partnerem festivalu Basinfirefest, jenž je určen pro vyznavače tvrdších hudebních stylů, alternativní Mighty Sounds či hard-metalový Brutal Assault. Na samotných festivalech pak Budvar sází spíše na kvalitu svých služeb a rychlost obsluhy. Na Basinfirefest plánuje například speciální pivní stan, jenž bude koncipován jako klasická pivnice s posezením, kde se bude čepovat výhradně do skla.

Festival vlastní cestou

Jinou možnost pak nabízí organizace vlastního festivalu, kam pivovar dostane své jméno a více hudební zážitek propojí se značkou. Vlastní festivalou cestou jde například rodinný pivovar Bernard, který letos uspořádal již 19. ročník svůj Bernard fest v Humpolci. Původně pivní slavnosti se v roce 2000 postupně přeměnily na hudební slavnosti a posléze festival, který zve nejen známé hudební skupiny z České republiky a Slovenska, ale dává prostor i humpoleckým skupinám, o jejichž vystoupení se veřejně hlasuje.

Regionálně se vymezuje také festival Radegast den pivní značky Radegast, která na svůj festival 14. září zve do Nošovic především moravské kapely. Vedle hudby dostane významný prostor v rámci Radegast dne i hokej, protože Radegast je partnerem extraligy a moravských hokejových klubů. „V Nošovicích dojde k oficiálnímu zahájení nového ročníku extraligy za podpory hráčů a klubů,“ prozradil marketingový manažer značky Karel Kraus.

Značka Pilsner Urquell zase již několik let po sobě organizuje Pilsner Fest, který letos proběhne 5. října v areálu pivovaru. Kromě hudebního programu však Pilsner Fest také nabídne možnost vyzkoušet si tradiční pivovarnická řemesla či pozorovat mezinárodní finále soutěže Pilsner Urquell Master Bartender o nejlepšího výčepního plzeňského ležáku.

Vedle pivních značek se s festivaly rády spojí i značky nealkoholických nápojů, například Kofola s Benátskou nocí či Colours of Ostrava.

-kch-