Narození následníka trůnu je tématem i pro marketéry

středa, 17. července 2013, 14:48 Marketing MediaGuru

Narození královského potomka je v Británii netrpělivě očekáváno a stává se i tématem i pro marketéry.

Každým dnem očekává královská rodina a s ní celá Velká Británie narození následníka trůnu. Dítě prince Williama a vévodkyně z Cambridge Kate Middletonové se ještě před svým narozením dostalo do hledáčku britské reklamy.

Jak uvedl server Telegraph, narození královského potomka by mělo vygenerovat v prvních dvou měsících 243 milionů liber (přibližně 7,2 miliard korun), z čehož jen 80 milionů padne na nákup suvenýrů.

Již teď jsou například k dostání bryndáčky s dětskými motivy od společnosti Mothercare (úvodní foto)Hračkářská firma FisherPrice má pro změnu ve své nabídce nočníky pro prince a princezny s hudbou.

Nočníky pro prince a princezny

Britská síť drogerií Superdrug využívá události narození k uvedení nové řady dětské kosmetiky s názvem My Little Star. Tesco nabízí trička „Born to be Royal“ (volně přeloženo: Narozen do královského rodu) a hrnčířská firma Emma Bridgewater má ve svém portfoliu hrníčky s nápisem „A royal baby in 2013“ (Královské dítě v roce 2013).

Hrníčky od firmy Emma Bridgewater

Řetězec Krispy Kreme „předpovídá“ pomocí své limitované edice koblih s růžovou či modrou náplní, jaké pohlaví bude královský potomek mít. Společnost Haribo si zaregistrovala ochrannou známku „Haribo Royal Babies“ a „Haribo Royal Jelly Babies“.

Předpověď v řetězci Krispy Kreme

Sázková kancelář Paddy Power poslala do ulic obrovská mimina s korunkou na hlavě, která berou sázky nejen na pohlaví, ale i na jméno dítěte.

Paddy Power a jeho obrovská mimina v ulicích

Narozením královského potomka se inspirovala také společnost Argos, která ve své aktuální kampani hledá prostřednictvím televizního spotu a Twitteru jméno pro právě narozeného mimozemšťana.

Narození královského potomka je jak vidno pro mnohé firmy lákavé, nicméně není vždy bez rizika. Jak připomněl britský Výbor pro reklamní praxi (CAP – Committee of Advertising Practice), žádný člen z královské rodiny nesmí být v reklamě vyobrazen, ba ani zmíněn bez souhlasu královské rodiny či výslovného svolení Kanceláře Sněmovny lordů. Prozatím žádné stížnosti CAP řešit nemusí, ale raději dopředu upozorňuje, že reklamy nesmí být v žádném případě zavádějící a suvenýry nesmí být prezentovány jako oficiální upomínkové předměty.

-kch-