Sportovní fanoušci se přesouvají více do online

pátek, 26. července 2013, 07:53 Výzkum MediaGuru

Chování sportovních fanoušků se mění. Televize při sledování sportu zůstává sice stále číslem jedna, na druhé místo se však dostává online.

Letošní mezinárodní studie Global Sports Media Consumption Report, která již tři roky po sobě pozoruje chování sportovních fanoušků napříč světovými trhy, ukazuje, že způsob sledování sportu se pomalu, ale jistě mění. Průzkum, který realizuje společnost Perform ve spolupráci s Kantar Media a TV Sports Market, a  probíhal ve 14 zemích světa (Austrálie, Brazílie, Čína, Francie, Německo, Velká Británie, Indie, Indonésie, Itálie, Japonsko, Rusko, Španělsko, Turecko, USA) na vzorku 990 milionů fanoušků.

Ve všech sedmi sledovaných zemích v Evropě je nejoblíbenějším sportem fotbal, který je nejsledovanějším rovněž v Brazílii a Indonésii. Na druhé příčce popularity se umístila Formule 1, která se těší pozornosti zejména v západní Evropě. Oblibu si získal také box, tenis, moto GP či rugby.

Tři nejsledovanější sporty

Napříč všemi zeměmi zůstává při sledování oblíbených sportů televize médiem číslo jedna. Kromě Ruska televizi volí přes 90 % sportovních fanoušků.

Druhým médiem v pořadí je internet, a to v deseti ze čtrnácti zemí. Jen v Austrálii, Indii a Japonsku se těší větší oblibě tisk, ve Francii je pozice tisku a internetu vyrovnaná. V Německu a Velké Británie se konzumace sportu na internetu předstihla tisk poprvé v letošním roce, v Itálii a ve Španělsku se tak stalo již loni.

Nejpoužívanější média ke sledování sportu

Stejně jako v loňském roce i letos vzrostl počet fanoušků, kteří sport sledují přes svá mobilní zařízení. Na některých trzích byl nárůst opravdu výrazný, například v Rusku vzrostl počet fanoušků používajících ke sledování sportu mobilní zařízení o 23 %, ve Španělsku o 11 %.

Spolu s tím se zvýšila na všech trzích (s výjimkou USA, Francie a Číny) i konzumace sportu prostřednictvím sociálních sítí. Nejvíce se k tomu využívá Facebook a YouTube. V Číně dominuje tamní síť RenRen. Twitter je oblíben zejména ve Velké Británii a Japonsku.

Nejpoužívanější sociální sítě ke sledování sportu

Tisk a rádio jsou stále sportovními fanoušky široce využívány, ve většině zemí však dochází k jejich mírnému ústupu.

Meziročně také vzrostl objem času, který fanoušci sledování sportu věnují, ve všech zemích kromě Spojených států.

-kch-