V digitálu si nevěří ani polovina marketérů

pátek, 27. září 2013, 11:41 Výzkum MediaGuru

Většina marketérů se domnívá, že za dva roky se marketing proměnil více než za celé půlstoletí předtím.

Digitál nenechá marketéry spát. Marketingová disciplína se kvůli němu natolik proměnila, že marketéři jsou si svou prací jistí méně než dříve. Pouhých 48 % z nich si je svými digitálními dovednostmi jisto. Až 61 % přiznalo, že v digitálu pracuje metodou pokus-omyl. Ukazuje to nová americká studie s názvem „Digital Distress: What Keeps Marketers Up at Night“ společnosti Adobe, která se na přelomu srpna a září ptala tisícovky amerických marketérů na jejich postoj k digitálnímu marketingu.

Nízká sebedůvěra marketérů pramení z nedostatečného proškolení. Jen 18 % z nich nějaké formální školení absolvovalo, zbývající počet získává digitální gramotnost za běhu.

I proto si jen 40 % marketérů myslí, že je v současnosti marketing jejich společnosti efektivní. Až 66 % respondentů věří, že digitál zásadním způsobem ovlivňuje úspěch společnosti, ale pouhých 9 % se domnívá, že jim digitální kampaně dobře fungují. Podobné pochybnosti existují i v oblasti vyhodnocení účinnosti kampaně: pro 76 % marketérů je měření digitální kampaně důležité, ale jen 29 % si myslí, že to dělají správně.

Nejistotu v nich posiluje i skutečnost, že cítí (68 %) mnohem větší tlak dokazovat návratnost svých marketingových investic. I přesto však 60 % z nich hodlá do digitálu v budoucnu investovat více.

Na téma „digitálního utrpení“ marketérů navazuje Adobe také ve svém novém americkém reklamním spotu.

-kch-