Superbrands: Jaké jsou nejlepší značky v ČR?

neděle, 06. října 2013, 09:25 Marketing MediaGuru

Letošní ročník nezávislého vyhodnocování značek Superbrands ocenil nejlepší značky na českém trhu.

Tento týden vyhlásil nezávislý program Superbrands seznam nejlepších značek působících v České republice.

Superbrands funguje v současnosti v 88 zemích světa. V České republice systém výběru značek probíhá ve čtyřech etapách. Nejdříve Český patentový úřad uvolnil databázi přibližně jednoho milionu registrovaných obchodních značek, z nichž bylo vyčleněno padesát tisíc nejrespektovanějších jmen. Z nich švédská společnost Bisnode, specializující se na získávání obchodních informací, vytvořila užší výběr dvou tisíc značek. S tímto seznamem pak výzkumná agentura GfK provedla průzkum mezi spotřebiteli o povědomí o vybraných značkách. Na základě průzkumu byl výběr zúžen na 800 nejznámějších značek, z nich rada Superbrands vybrala finalisty.

Radu Superbrands v České republice tvoří zástupci firem a odborníci z oblasti komunikace a marketingu, mezi kterými jsou například Jan Binar z McCann, Zdeněk Lokaj z Hill+Knowlton Strategies, ředitel regionů MF Dnes Veselin Vačkov, Pavel Kočiš z EMC Public, Martin Štěpánek z Lion Communications a další.

Mezi oceněnými značkami v Česku se objevují i dvě mediální: zpravodajský server Aktuálně.cz a rádiová stanice Evropa 2.

Seznam oceněných značek

Ahmad Tea
Aktualne.cz
Allianz
Avon
Chiquita
Dilmah
dm drogerie markt
Eiffel Optic
Eta
Evropa 2
HC Sparta
Hilton
Hornbach
Kapka Naděje
McCain
Národní Divadlo
Scanquilt
Sensodyne
Skanska Reality
Viagra
Vila Tugendhat
Villeroy & Boch
Yves Rocher
Zepter
Zoo Praha
Kofola
Linet
Vodafone

-kch-