K čemu mohou v marketingu posloužit kníry

čtvrtek, 28. listopadu 2013, 16:10 Marketing MediaGuru

V České republice zná akci na podporu boje proti rakoviny prostaty 42 % internetové populace.

Již od roku 1999 je listopad měsícem kníru. V tzv. Movemberu, názvu složeného z anglického výrazu pro knír (Moustache) a listopad (November), si muži po celém světě nechávají narůst knír, aby tak vyjádřili podporu boji proti rakoviny prostaty. Účelem akce je nejen zvyšování povědomí o nutnosti prevence tohoto mužského onemocnění, ale i získání finančních prostředků na výzkum a osvětu.

K Movemberu se mohou přihlásit jak jednotlivci, tak celé týmy. A není nic neobvyklého, že svou podporu veřejně vyjádří i firmy či jejich značky. V České republice se podle výzkumu agentury STEM/MARK Movemberu účastní 6 % mužů, a 14 % o účasti alespoň uvažovalo. Mezi letošní ambasadory patří například pětibojař David Svoboda, zpěvák Tomáš Klus nebo moderátoři Pavel Cejnar či Vlasta Korec.

Termín Movember dokáže specifikovat zhruba čtvrtina české internetové populace. Celkem akci zaznamenalo 42 % dotázaných, ale jen 33 % ji správně spojuje s bojem proti rakovině prostaty. Častěji se jedná o mladé lidi do 30 let, respondenty s vyšším stupněm vzdělání a z velkých měst. Naopak nejméně obeznámeni jsou lidé nad 45 let. Vědí-li o významu akce, 73 % je přesvědčeno o její smysluplnosti.

O povědomí akce se mohou postarat i samy značky. Mohou přidat ke své komunikaci jednoduchý symbol kníru, vyzvat své fanoušky, ať se zapojí, jak to učinila v českém prostředí například Zuno banka, či zveřejnit fotografii vlastních „kníračů“ jako v případě společnosti GE Money Bank.

Navíc s Movemberem mohou značky dobře propojit marketingovou komunikaci se CSR aktivitami, nabízí se darovat určité procento z listopadových prodejů nadaci Movember. Stejným způsobem lze ve finanční příspěvek proměnit i lajky na Facebooku či použití daného hashtagu.

Letošním hrdým partnerem Movemberu se stala například značka barev na vlasy pro muže Just for Men.

Dále se k Movemberu připojily značky jako Gillette, HTC nebo British Airways, které se většinou přihlásily přes sociální média.