Po České poště ruší mediální tendr také ČEZ

středa, 22. ledna 2014, 17:28 Reklama MediaGuru

ČEZ je dalším podnikem se státní účastí, který ruší zakázku na nákup a plánování médií.

Společnost ČEZ se rozhodla zrušit veřejnou zakázku na zajištění služeb mediální agentury. ČEZ to oznámil ve věstníku veřejných zakázek. Tendr byl vypsán letos v dubnu a měla z něj vzejít agentura, která by pro ČEZ pracovala čtyři roky.

ČEZ tak tendr ruší za uplynulý rok už podruhé. Veřejné výběrové řízení na služby mediální agentury na následujících 48 měsíců, tj. pro období v letech 2013–2017, společnost ČEZ poprvé vypsala v lednu loňského roku, zrušeno bylo o dva měsíce později. V dubnu loňského roku byl vypsán nový tendr, který je opět zrušen. „Zadávací řízení je zrušeno z rozhodnutí zadavatele na základě § 84 odst. 5 zákona,“ uvádí se v odůvodnění zrušení bez bližších podrobností.

Skupina ČEZ v loňském roce investovala v hrubých cenách do nákupu reklamy v médiích 184 mil. Kč, ukazuje monitoring Admosphere. Stávající mediální agenturou ČEZ je Médea.

ČEZ je v tomto týdnu už druhou firmou se státní účastí, která mediální tendr ruší. Jak jsme informovali v úterý, veřejnou zakázku na mediální plánování a nákup reklamního mediálního prostoru zrušila Česká pošta. Šlo o zakázku na dva roky v hodnotě 50 mil. Kč.

Česká pošta loni podle monitoringu investovala v hrubých cenách do nákupu reklamy v médiích 16 mil. Kč. Stávající mediální agenturou České pošty je Médea.

Tendr České pošty řešil i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), protože jeho výsledek Médea napadla a u ÚOHS rozporovala.

Znamená to, že obě společnosti pokračují se stávající mediální agenturou, která ani v jednom výběrovém řízení nezvítězila.

-kch-, -mav-