Světové značky spouštějí kampaně k olympiádě

úterý, 21. ledna 2014, 13:08 Marketing MediaGuru

Spolu se sportovci své přípravy na zimní olympiádu v Soči finišují i světoví sponzoři.

Zimní olympijské hry v Soči se blíží. Ve čtvrtek 16. ledna Český olympijský výbor schválil jmennou nominaci pětosmdesáti českých sportovců a od tohoto dne se s nimi nesmí spojovat žádný sponzor, který není zároveň i oficiálním olympijským partnerem. Společnost Hamé, která na začátku ledna spustila televizní kampaň s českými biatlonisty, tak musí spoty s Ondřejem Moravcem, Gabrielou Soukalovou a Martinem Šlesingrem přestat minimálně do 26. února vysílat. Kdyby nepřestala, hrozila by jí pokuta a jmenovaní sportovci by mohli přijít o své případné medaile.

Stejně tak platí zákaz pro užívání olympijské symboliky. Olympijské kruhy, vlajku či pochodeň mohou používat jen ti, kteří si za to řádně zaplatili. Své o tom ostatně vědí i v Londýně, kde se jednomu řezníkovi nevyplatil ani nevinný žertík s buřty.

Kdo se tedy může s olympiádou spojovat?

Na mezinárodní úrovni se tak s olympiádou mohou spojovat jen oficiální partneři. Mezi TOP sponzory, kteří mohou olympiády využívat po celé čtyřleté období, se řadí společnosti Coca-Cola, Atos, Dow, GE, McDonald’s, Omega, Panasonic, Procter & Gamble, Samsung a Visa. Každý z partnerů má přitom zaručenu exkluzivitu na svém poli podnikání. Například Coca-Cola je jediná v segmentu nealkoholických nápojů, Atos na poli informační technologie, Samsung může propagovat své sponzorství v oblasti bezdrátových technologií, nicméně pole audiovizuálních technologií je vyhrazeno značce Panasonic.

Seznam mezinárodních TOP olympijských partnerů

Společnost Exkluzivita Zahájení partnerství
Coca-Cola nealkoholické nápoje 1928
Atos IT 2001
Dow chemické materiály 2010
GE technologie v oblasti dopravní, bezpečnostní, energetické, vodohospodářské, zdravotnické 2005
McDonald's občerstvení 1976
Omega časomíra 1932
Panasonic audiovizuální technika 1984
Procter&Gamble prostředky pro osobní péči a domácnost 2012
Samsung bezdrátové technologie 1998*
Visa platební technologie 1986

Pozn.: * Na lokální úrovni je Samsung olympijským partnerem již od roku 1988.

Na úrovni národní se k mezinárodním připojují partneři Českého olympijského výboru. Mezi generální partnery se řadí Skupina ČEZ, Pilsner Urquell, Česká spořitelna a Škoda Auto, mezi oficiální partnery RWE, Česká pošta, T-Mobile, Lesy ČR, Alpine Pro, Sazka a Agrofert.

Seznam partnerů Českého olympijského výboru

Generální partneři Skupina ČEZ, Pilsner Urquell, Česká spořitelna a Škoda Auto
Oficiální partneři RWE, Česká pošta, T-Mobile, Lesy ČR, Alpine Pro, Sazka a Agrofert
Dodavatelé Nutrend, Lasvit, AV media, Prim, KPMG

Olympiáda táhne

Každý z výše zmíněných partnerů se tak může ve své komunikaci svézt na vlně olympijské atraktivity. Coca-Cola se například připojila k putování olympijské pochodně ruskou krajinou.

 

Za své spojení s letošní olympiádou v Rusku si Coca-Cola již vysloužila bojkot spotřebitelů, a to zejména ze strany bojovníků za práva gayů, kteří ve Spojených státech s transparenty demonstrovali při tradiční jízdě vánočního kamionu.

McDonald’s do Soči přiveze děti z různých koutů světa, aby mohly olympijskou atmosféru okusit na vlastní kůži a o svých zkušenostech poreferovat do médií.

Společnost Procter & Gamble navazuje na londýnskou kampaň „Děkuji, maminko“, oslavující maminky po celém světě. Letošní kampaň staví na novém spotu „Pomozte jim se zvednout“, který vypráví příběh čtyř matek, jež byly vždy připraveny zvednout své dítě a povzbudit ho na cestě k cíli. V Soči pak bude k dispozici tzv. P&G Family Home, kde budou pro matky a jejich rodiny k dispozici více než tisíc kosmetických a kadeřnických služeb. Značka Pampers zajistí přebalovací služby pro rodiny s malými dětmi.

Samsung spustil u příležitosti zimní olympiády novou aplikaci WOW (Wireless Olympic Works). Uživatelé si v ní mohou nastavit personalizované zpravodajství v reálném čase, oslavovat úspěchy na sociálních sítích, poznat zákulisí, pravidla i vybavení každé z 15 disciplín či projít se virtuálně po jednotlivých sportovištích.

Z národních partnerů svou olympijskou kampaň zahájila například Česká spořitelna, která nabádá fanoušky k podporování našich sportovců prostřednictvím stránek Fanouškiáda.cz.

-kch-