Olympiáda byla sledovaná přes víc obrazovek najednou

úterý, 25. února 2014, 10:35 Výzkum MediaGuru

Sledovanost olympiády probíhala v souladu s trendem konzumace médií na více obrazovkách.

Zajímavé na letošní olympiádě v Soči kromě jiného bylo i to, že až 71 % diváků ji sledovalo přes více zařízení najednou, nejvíce přes televizi a notebooky či mobilní telefony. Svou důležitou roli během ní sehrála i sociální média: diváci přes ně čerpali informace o sportovním klání, sdíleli své pocity o olympiádě či monitorovali aktivity sportovců.

ZOH ve znamení multiscreenu

Podle výzkumu OMD Snapshots sledování zimních olympijských her sice stále dominovala televize (91 %), ale ta však nebyla zdaleka jediným médiem, na které se diváci soustředili. Vedle televize konzumovali sportovní zpravodajství ze Soči z tisku (55 %), z internetových zpravodajských webů (46 %), rádia (36 %), Facebooku (30 %) či mobilu (25 %).

Sledování ZOH 2014 podle médií

Zdroj: OMD Snapshots (N=855, Německo, Austrálie, USA, Kanada)

Většina lidí při sledování televize navíc zároveň užívala i jiná zařízení. Téměř polovina (46 %) měla před sebou notebook, až 41 % současně používala stolní počítač nebo mobilní telefon a 32 % z nich tablet. Nejvíce si na nich vedle dívání se na televizi četli zprávy, vyhledávali další informace k olympiádě či chatovali s přáteli.

Aktivity při konzumaci několika médií najednou

Zdroj: OMD Snapshots (N=855, Německo, Austrálie, USA, Kanada)

Sociální sítě na olympiádě

Sportovci letos nezískávali sympatie diváků jen sportovními výkony, ale i svou aktivitou na sociálních sítích, prostřednictvím fotografií, videí či komentářů. Vzpomeňme jen pár facebookových příspěvků ze Soči Jaromíra Jágra, které si pravidelně získávaly několik desítek tisíc lajků; rekapitulace po prohraném čtvrtfinále České republiky s USA má například přes 75 tisíc lajků a téměř 10 tisíc komentářů.

Jen během prvního týdne mluvilo na Facebooku o olympiádě více než 24 milionů lidí. Na Twitteru přibylo ve dnech od 6. do 10. února na 1,7 milionů tweetů s hashatagem #Sochi2014. Oficiální účet @Sochi2014, který poskytoval aktuální informace o hrách přímo z místa dění, si získal na 272 tisíc followerů, ještě více si však vysloužil účet @SochiProblems, agregátor špatných zpráv ze Soči o nedodělaných hotelových pokojích, barveném trávníku či nerozsvíceném pátém olympijském kruhu. Ve dnech od 4. do 8. února narostl počet jeho followerů na 303 tisíc.

-kch-