Fotbal se bude hojně sledovat na mobilech
Zájem diváků o fotbal celosvětově roste. Nyní se o něj velmi zajímá až 61 % světové populace.
Dnes – ve čtvrtek 12. června – začíná v Brazílii fotbalové mistrovství světa. Zájem o fotbal přitom celosvětově roste. Zatímco v roce 2008 se o něj velmi zajímalo 38 % populace, letos je to již 61 %. Ukazuje to výzkum agentury OMG, která se na konci května dotazovala 3 515 respondentů ze 17 zemí* napříč zeměkoulí.
Nejvíce se o fotbal zajímají lidé v Latinské Americe (84 %), poté v Evropě (76 %), v Asii (72 %) a s velkým odstupem v Severní Americe (58 %). Nejvíce fotbal oslovuje skupiny diváků ve věku 25 až 34 let (28 %) a ve věku 35 až 44 let (26 %).
Až 86 % dotázaných plánuje zápasy šampionátu sledovat doma, přičemž více než polovina k tomu využije svůj laptop (56 %). V práci hodlá fotbal sledovat 64 % dotázaných, z nichž 35 % se bude dívat na svá mobilní zařízení. Mimo domov, například v barech, restauracích nebo například i v parku, jej bude sledovat 70 % dotázaných, 56 % na svých mobilních zařízeních.
Nejčastější motivací ke sledování mistrovství je podpora národního týmu (48 %), sledování mezinárodní události (43 %) či prostě z lásky k fotbalu (41 %).
Před nadcházejícím mistrovstvím nezapadly ani marketingové aktivity sponzorů. O nich mluvila se svým okolím více než čtvrtina dotázaných (27 %), 22 % respondentů dokonce velmi pozitivně.
* Průzkum byl prováděn ve Velké Británii, Německu, Francii, Španělsku, Rusku, Itálii, Jižní Africe, Japonsku, Jižní Koreji, Číně, Indonésii, Thajsku, Austrálii, Mexiku, Brazílii, Argentině a USA. -kch-