KKCG představuje novou korporátní identitu

pátek, 07. listopadu 2014, 13:55 Marketing MediaGuru

Skupina KKCG mění svou tvář. Od pondělí bude používat nový vizuální styl.

Investiční skupina Karla Komárka KKCG mění v pondělí 10. listopadu svou korporátní identitu. Nové logo a vizuální styl představila v pátek na neformálním setkání s novináři. Skupina, která má ve svém portfoliu například společnost Sazka, CK Fisher nebo MND, se pro rebranding rozhodla z potřeby posílit svou image.

„Chtěli jsme vytvořit nový vizuální styl, který bude spojujícím článkem pro celou korporaci. Věděli jsme, že aby byl uvěřitelným, musí stát na základech našeho příběhu, toho, co jsme za 20 let naší existence dokázali,“ přiblížil Luboš Veselý, marketingový manažer KKCG, který měl rebranding na starosti.

Změna loga skupiny KKCG
Změna loga skupiny KKCG

Ideál značky je podle firmy definován tím, že KKCG inspiruje k odvaze, hledá skrytý potenciál a zodpovědně ho rozvíjí. Mezi její hodnoty patří odvaha, zodpovědnost, respekt a stabilita.

Pod novou korporátní identitou je podepsán designér Martin Blunt ze studia Sheerman Blunt, který se již podílel na rebrandingu Sazky či MND. Rovněž je autorem vizuální identity značky tequily Olmeca, Zlatopramenu či Gambrinus Extraligy.

Logotyp KKCG symbolizuje iniciály Karla Komárka a způsob podnikání společnosti. „Při tvorbě loga jsme vycházeli z písmene K a jeho spojení s myšlenkou vize a Země. Proto jsme se rozhodli pro tvar kruhu, který může odkazovat nejen k zeměkouli, ale i k Slunci, Měsíci a přírodním zdrojům,“ vysvětlil Martin Blunt. Součástí tvaru, ve kterém je umístěno písmeno K, jsou i zbývající dvě písmena C a G. Ikona loga je vystínována a využívá 3D efekt, který má dodávat pocit tajemna a ideu odhalení něčeho nového.

Logo sestává z již zmíněné ikony, názvu společnosti a tzv. strapline ve znění: „Vision Beyond the Obvious“, které využívá psacího písma, evokujícího ručně psaný podpis. Černá barva loga má symbolizovat důvěryhodnost a zodpovědnost. Logo je neměnné, podle brand manuálu však lze pracovat se samotnou ikonou.

„Chceme, aby logo prorostlo celou naší firmou,“ dodala Dana Dvořáková, ředitelka korporátní komunikace KKCG. Logo se tak stane integrální součástí například připravovaného developerského projektu skupiny na Bořislavce.

Náklady na praktický rebranding, který proběhne ve třech fázích, se pohybují v řádu jednotek milionů korun. První fáze proběhne do pondělí, kdy bude spuštěn nový web, změněna bude rovněž forma interní komunikace. V druhé fázi budou rebrandovány kanceláře v ČR, na Kypru, v Londýně a Amsterdamu. Ve třetí fázi chce KKCG oslovit designéry, aby v souladu s logem navrhli originální propagační předměty.

-kch-