TV vysílání promění jeho konzumace online

pátek, 09. ledna 2015, 10:42 Internet & Mobil, TV, Výzkum MediaGuru

Služba Sling chce nabízet TV vysílání na libovolném zařízení, pro zadavatele přinese nové výzvy.

Satelitní společnost Dish se chce v USA zaměřit na novou cílovou skupinu a nabídnout nový zážitek ze sledování televize v podobě předplaceného balíčku streamovaných TV stanic. Generace Y (18-35 let), na kterou služba cílí, totiž stále více preferuje sledování pořadů kdykoliv, kdekoliv a na libovolné obrazovce, jak napovídá obliba služby Netflix nebo obecně videí YouTube, kde polovinu všech zhlédnutí tvoří přístupy přes mobilní zařízení. „Věřím, že se nám povede odstartovat celé nové odvětví,“ uvedl CEO Joe Clayton.

Služba s názvem Sling TV totiž nemá soupeřit s nabídkou satelitní televize, na kterou se jinak společnost Dish zaměřuje, ale oslovit nové zákazníky. A to bez smluvních závazků. Vysílání kabelových televizí včetně v USA významné sportovní stanice ESPN bude možné za dvacet dolarů si objednat jen na měsíc.

Chystaná Sling TV ale nevstupuje do zcela neznámého prostoru. Jak uvádí studie společnosti Google s odkazem na průzkum Adobe Digital Index, sledování televize na mobilních zařízeních v loňském roce rostlo o 246 %. Uživatelé se tak čím dál více chtějí dívat na své oblíbené pořady bez omezení v podobě pevně daného místa a času sledování. Dokládá to úspěch pořadů a filmů na vyžádání, které nabízejí služby Netflix, Hulu či Amazon Prime Instant Video. Některou z nich má předplacena skoro polovina amerických domácností.

Dlouhodobá proměna konzumace obsahu podle zařízení

time_spend

Konzumace vysílání přes internet také nabízí možnost opustit jednosměrný tok informací a přiblížit se větší interaktivitě a lépe pracovat s komunitou fanoušků jednotlivých pořadů. Komplexita těchto služeb ale s sebou přináší také nové výzvy, které musí televize při vstupu do multiobrazovkového světa počítačů, tabletů a smartphonů zvládnout. A to nejenom, co se týče autorských práv. Google ve zmiňované studii uvedl sedm základních oblastí blížící se proměny televizního vysílání pod vlivem internetu.

7 oblastí TV vysílání, které promění jeho online konzumace

Šíře reklamního zásahu

Bude obtížné, ne-li nemožné, najít jeden reklamní formát pro všechny „obrazovky“ zároveň. To s sebou přinese obtížnější optimalizaci, práci s protokoly apod., stejně tak riziko, že se na nějaký segment prostě zapomene. Přes zmíněná rizika platí, že sledování televize online může oslovit nové cílové skupiny (viz zmíněná služba Sling TV a cílení na generaci Y).

Kvalita streamování

Uživatelé očekávají stejnou úroveň kvality obrazu a funkčnosti jako u satelitní či kabelové televize, ať už ji sledují na pětipalcovém, nebo padesátipalcovém displeji. Provozovatelé služby tak musejí ošetřit technologické záležitosti, jako je plynulost načítání (buffering) videí a reklam při zachování solidního rozlišení, což s sebou nese případné další náklady. Umenšit je ale mohou nové způsoby monetizace reklam díky přesnějšího cílení a vyhodnocování zásahu v reálném čase.

TV distribuce a cloud technologie

Plnohodnotný rozsah televizní nabídky na internetu bude stále více spoléhat na technologie cloud. Přechod na novou vnitřní infrastrukturu nicméně znamená také příležitost řídit vysílání do různých částí světa z jedné jediné platformy.

Problematika měření sledovanosti

Přechod na internetové vysílání znamená také nutnost pozměnit metodologie pro měření sledovanosti pořadů a činnosti uživatelů a obohatit veličinu GRP tak, aby přesná čísla byla sledovatelná v reálném čase.

Správa reklamy

Nakupování reklamního prostoru a vyhodnocování účinnosti se stane mnohem komplexnější a náročnější kvůli množství zařízení a fragmentovanějšímu publiku. Účelnou správu reklamy by mohlo podpořit její programovatelné cílení a automatizované vyhodnocování v reálném čase.

Cílená reklama

S předchozím bodem souvisí nové způsoby zacílení na publikum. Zadavatelé jej mohou oslovit s mnohem větší přesností a relevancí, doslova uzpůsobit propagaci nejenom jednotlivým státům a regionům, ale konkrétním uživatelům. Ne všichni z marketérů a provozovatelů ale mohou být na tento přechod připraveni.

Zapojení diváků

Chytré telefony jsou v porovnání s televizí v obývacím pokoji doslova osobním přístrojem, bez kterého si lze každodenní fungování těžko představit. S tím roste nárok na relevanci obchodních sdělení. Uživatelé mohou poskytovat cennou zpětnou vazbu – přeskakovat reklamy, komunikovat se značkami a dávat jasně najevo, co zapadá do jejich životního stylu.

-jav-