Průzkum: Marketingové rozpočty mají letos růst

pátek, 13. února 2015, 07:11 Marketing, Výzkum MediaGuru

Letošním hlavními trendy zůstává reklama na sociálních sítích či obsahový marketing.

Marketingové rozpočty v roce 2015 porostou, vyplývá z výzkumu Trendy v českém marketingu 2015, který mezi 282 odborníky z oboru provedla poradenská společnost Idealisti. V letošním roce i nadále zůstanou hlavními trendy reklama na sociálních sítích, mobilní web a obsahový marketing. Mezi marketéry roste rovněž zájem o využití mobilních zařízení jako platformy pro obchod a potvrzeno je i stále pozitivnější vnímání fenoménu Big Data.

V letošních odhadech vývoje marketingových rozpočtů vládne optimismus. Na tom, že marketingové rozpočty porostou, se shoduje celých 64 % respondentů. Pouhá pětina dotazovaných si myslí, že firmy budou své rozpočty omezovat jako celek a jen malá část považuje za pravděpodobné, že by se ve prospěch jiných výdajů marketingové výdaje snižovaly. „Už výsledky loňského roku ukazovaly na mírný optimismus v oboru, ale letošní jsou jednoznačné – krizové uvažování je na ústupu. Nemyslím, že by zároveň ustoupil tlak na výsledky a efektivitu, ale více firem bude ochotných vůbec do marketingu investovat,” říká David Šimák, partner ve společnosti Idealisti.

Hlavní trendy pro rok 2015

Vedoucím trendem je po všechny čtyři běhy průzkumu reklama na sociálních sítích. Trendem jsou i aktivity spojené se vším mobilním, intenzivní je trend přesunu k mobilnímu webu a populární strategii „mobile first“. Vzrůstá zájem o termín „Mobile Commerce“.

Mezi stálicemi se stále drží e-mailing, který je chápán jako efektivní nástroj komunikace. Ke stálicích se zvolna posouvá také nástroj WOM (word of mouth), za čímž je pravděpodobně určité obsahové vyprázdnění termínu, který se prolíná s různými aktivitami na internetu a sociálních sítí – od virálního marketingu, přes online PR až po obsahový marketing. Pokles je viditelný ve vnímání termínu skupinové slevy.

Print

Mezi stagnující termíny patří značkové aplikace, HR branding, guerilla marketing či real-time marketing. V oblasti mizejících trendů trvá pokles QR kódů, nově se do ní posunul termín rozšířené reality a míří tam také  gamifikace.

Infografika Trendy v českém marketingu 2015

Trendy_2015_infografika
Kliknutím zvětšíte

-kch-