Svátek zamilovaných jako marketingové téma

pátek, 13. února 2015, 15:03 Marketing MediaGuru

Potenciál svátku svatého Valentýna si zadavatelé čím dál více uvědomují.

Na sobotu 14. února připadá svátek svatého Valentýna – svátek zamilovaných. Byť jej slaví podle výzkumu agentury GfK pouze 40 % Čechů, svátek se alespoň z marketingového hlediska dostává pomalu, ale jistě do popředí zájmu. Sází na něj výrobci cukrovinek, restaurace, květinářství i letecké společnosti. V průměru Češi za Valentýna utratí 500 korun.

Tradičně se Valentýnu hodně věnuje značka Milka, která již od 26. ledna komunikuje kampaní „Řekni to po svém“. Kampaň, která probíhá v outdooru a na internetu, staví na motivu ilustrovaného srdce, které vyjadřuje osobní charakter člověka, jeho záliby nebo specifický životní styl. Ve velkých českých a slovenských městech je k vidění na patnáct variant kreativy, které jsou umístěné na základě GPS souřadnic vždy tak, aby sdělení bylo co nejrelevantnější ke kolemjdoucím. Na internetu je spuštěna microsite s příběhy českých i slovenských párů a také aplikace, kde každý může vytvořit a sdílet srdce podle svého gusta.

Nerd
Jedna z 15 variant kreativy kampaně Milka

Na „srdcový“ svátek sází i Orion se svou značkou Modré z nebe, která na internetu rozesílá personalizovaná videa.

Potenciál valentýnského svátku využívají letos také České aerolinie, které se kampaní se sloganem „Leťte s vaší láskou kamkoli“ zaměřují na český a ruský trh. Podle slov ředitele pro obchod a marketing Jána Tótha patří valentýnské kampaně vždy k těm nejúspěšnějším promo akcím. V období nízké sezóny slouží totiž jako silný nástroj na podporu letenek na tzv. eurovíkendy.

Vizuál valentýnské kampaně Českých aerolinií
Vizuál valentýnské kampaně Českých aerolinií

Na Valentýna se letos zaměří i farmaceutická společnost Bayer, která chce v rámci své globální osvětové kampaně #YourPerfectMatch oslovit eventem mladé ženy v Praze. Cílem je podpořit komunikaci dlouhodobé hormonální antikoncepce.

Další společností, která sází na event, je Tchibo, která na své pobočce v pražském komplexu Quadrio nabízí kolemjdoucím vytvoření fotografie s dekorací srdce. Každý, kdo se vyfotí, dostane kromě fotografie také poukaz na kávu zdarma.

Valentýna se snaží vytěžit rovněž e-shopy, valentýnskou nabídku na své stránky zařadil například Mall.cz, Alza.cz či Aukro. Trochu jinak svátek zamilovaných pojal Zoot.cz, který již na 11. února vyhlásil svátek srdcařů, a to kvůli tomu, že „láska a takové ty další hlouposti se přece neslaví na povel, ta se prožívá – každý den“. Proto do nabídky zařadil kolekci outfitů k zamilování a k pomilování, srdcovky a připravil srdcařskou kolekci.

Na únorový svátek zamilovaných se soustředí v neposlední řadě také slevové servery. Slevomat či Pepa.cz nabízí víkendové pobyty, focení či gastro zážitky. Pepa.cz také přichází se speciálními valentýnskými balíčky, kdy zákazníci dostanou k vybraným nabídkám na cestování například růži, přípitek nebo romantickou výzdobu pokoje. „Valentýnskými balíčky reagujeme na poptávku našich zákazníků z minulých let a zároveň reagujeme na to, že lidé mají stále méně a méně času takové věci zařizovat,“ říká Jana Bačová, marketing manager Pepa.cz.

-kch-