Hokejové mistrovství s sebou nese i ambush marketing

středa, 22. dubna 2015, 07:32 Marketing MediaGuru

Snaha přiživit se na blížícím se hokejovém mistrovství byla evidována přibližně u 25 případů.

Začátkem května vypukne v Praze a Ostravě hokejové mistrovství světa. Partneři a sponzoři šampionátu či hokejové reprezentace už naplno rozbalili své marketingové kampaně. Na hokeji, který v České republice patří mezi divácky oblíbené sporty, se však snaží přiživit i ti, co jej oficiálně nepodporují.

Spojit komunikaci s hokejovou tematikou nemůže zadavatelům nikdo zakázat, to však neplatí pro spojení s nadcházejícím mistrovstvím a využívání jeho značky. Neoprávněné používání názvu, loga i maskotů je pojímáno jako nekalosoutěžní jednání. Užití názvu představuje porušení práva duševního vlastnictví Mezinárodní hokejové federace, pokud je použito logo, jde o neoprávněné užití ochranné známky. „V případě zjištění výše uvedeného jednání následuje okamžitě výzva k ukončení popsaného protiprávního jednání,“ vysvětluje pro MediaGuru.cz Pavel Landa, marketingový ředitel Organizačního výboru Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2015.

Případů tzv. ambush marketingu, tedy aktivit, kterými se zadavatel identifikuje se sportovní akcí, i když nepatří mezi oficiální partnery, je v tuto chvíli podle Landy evidováno přibližně 25. Zařadil se mezi ně nejeden obchodní řetězec. Například Penny Market, jenž svou současnou komunikaci staví na hokejovém brankáři Dominiku Haškovi, neměl právo do svého televizního spotu a na vizuály přidat název mistrovství.

Do nekalosoutěžního jednání však spadá i využití vstupenek pro marketingové účely. „Vstupenky není možné využít k jakýmkoliv marketingovým účelům bez souhlasu pořadatele, který je udělován pouze oficiálním sponzorům a partnerům MS,“ přibližuje Landa. Soutěže o vstupenky, kterých se v průběhu března a dubna vyrojilo nespočet, je tedy na straně nepartnerů projevem ambush marketingu.

-kch-