Pro Čechy je luxusní značkou především Louis Vuitton

středa, 02. září 2015, 11:33 Marketing MediaGuru

V Praze tento týden probíhá módní událost Mercedes-Benz Prague Fashion Week.

Na začátku tohoto týdne zahájila módní událost Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW) – týden, který je určen pro prezentaci módních značek i autorské módy. U této příležitosti proběhl v radlickém Node 5 i druhý ročník FashionTech, věnovaný propojení módy, byznysu a technologie, kde byl mimo jiné představen i nejnovější výzkum Fashion Report, realizovaný online obchodem s módou Zoot.cz s agenturou Perfect Crowd.

Podle tohoto výzkumu patří MBPFW k nejznámějším značkám módních událostí na českém trhu. Spontánně si Češi nejčastěji vzpomenou na brněnský veletrh Styl a Kabo, hned na dalším se umísťuje Prague Fashion Weekend a Fashion Week. U podpořené znalosti MBPFW vítězí, vysoké znalosti se těší také Dny Marianne.

Jaké znáte módní události: módní akce, přehlídky, výstavy nebo veletrhy konané v České republice?, zdroj: Fashion Report
Jaké znáte módní události: módní akce, přehlídky, výstavy nebo veletrhy konané v České republice? (Zdroj: Fashion Report)

Tématem aktuálního výzkumu je především přístup českých spotřebitelů k autorské módě. Autorská móda je pro Čechy především symbolem originality nebo jedinečnosti, spojují si ji rovněž s vysokou cenou. V průměru respondenti očekávají, že autorská móda stojí dvojnásobek toho, co jsou ochotni vydat za určitý kus oblečení. Zatímco u košile jsou ochotni dát v průměru kolem 1 400 korun, u autorské košile očekávají cenu o tisíc více. Značky autorské módy ale Češi většinou nepovažují za luxus. Luxusní značky pro ně představují Louis Vuitton, Prada, Armani, Versace a Dior. Pro 38 % Čechů dokážou luxusní značky snadněji vyjádřit společenské postavení než autorská móda, jen 35 % je opačného názoru.

LuxusniZnacky
Zdroj: Fashion Report

Nejznámější „značkou“ české autorské módy je Blanka Matragi a Beáta Rajskou. Jsou to jediné návrhářky, které uvádějí i muži a respondenti bez ohledu na region. Fenoménem české autorské módy je ale také portál Fler.cz, jenž je představuje pro 7 % žen synonymum autorské módy. Je to také hlavní prodejní kanál autorské módy, někdy ji zde nakoupilo až 23 % respondentů. Nejčastějším kritériem pro výběr autorské módy je vzhled výrobku (51 %) a až poté cena (15 %).

A jaké znáte české módní návrháře / návrhářky? (Zdroj: Fashion Report)
A jaké znáte české módní návrháře / návrhářky? (Zdroj: Fashion Report)

Za české módní ikony jsou považovány ženské celebrity – Simona Krainová, Anna Geislerová či Tereza Maxová –, z mužů Leoš Mareš a Jiří Korn.

A kromě návrhářů a návrhářek, jaké znáte další výrazné postavy, osobnosti nebo dokonce ikony české módy? (zdroj: Fashion Report)
A kromě návrhářů a návrhářek, jaké znáte další výrazné postavy, osobnosti nebo dokonce ikony české módy? (Zdroj: Fashion Report)

-stk-