Startuje hokejové MS, sponzoři začali komunikovat

čtvrtek, 05. května 2016, 08:00 Marketing MediaGuru

Na mistrovství světa v ledním hokeji v komunikaci sází pivní značky, Škoda i Tipsport.

V pátek 6. května začíná v Rusku 80. mistrovství světa v ledním hokeji. Svou komunikaci s ním spojuje několik partnerů českého hokeje i mistrovství samotného – například pivní značky Pilsner Urquell či Krušovice, dále Škoda Auto či Tipsport, jež od března vlastní marketingovou agenturu českého hokeje – BPA sport marketing. Oproti loňskému šampionátu, který se odehrával na domovské půdě, však hokejové tematiky nevyužívá zdaleka tolik zadavatelů. Své partnerství například nekomunikuje společnost ČEZ, která se soustředí na nadcházející olympiádu v Riu, nebo Raiffeisenbank.

Souboj pivních značek pokračuje

O zájem spotřebitelů se na lední ploše od loňska přetahují dvě české pivní – Pilsner Urquell, partner českého hokejového týmu, a Krušovice, jež od loňska podporují Mezinárodní federaci ledního hokeje. Obě dvě značky uvařily speciální hokejovou várku – Pilsner Urquell ji připravila ve spolupráci s Milanem Hniličkou, Petrem Čáslavou a Jaroslavem Špačkem a její část odeslala do Moskvy, Krušovice do českých hospod uvede ležák Saaz Late.

Obě dvě značky své partnerství s hokejem komunikují rovněž v médiích. Pilsner Urquell svou hokejovou kampaň staví na hrdosti na český hokej i české pivo, Krušovice se zaměřuje na fandění ve společnosti žen.

Plzeňské pivo kombinuje v kampani televizi se silným digitálem. Na Nově a Primě je nasazen staronový spot známý z loňského roku s pozměněnými reáliemi a novým hudebním podkresem v podobě Smetanovy Vltavy, v průběhu šampionátu přibudou spoty a sponzoring na ČT.

Pro digitál jsou vytvořena speciální dvě videa se zástupci hokejové reprezentace. V průběhu mistrovství bude v reálném čase reagovat na  výsledky zápasů na Facebooku, Instagramu a YouTube. Součástí je rovněž spolupráce s Mafrou, zejména branding v sekci Mistrovství světa na portálu idnes.cz.  „Letos navíc zkoušíme pro nás nový formát komunikace – programmatic buying,“ prozrazuje Luděk Baumruk, marketingový manažer značky Pilsner Urquell. Celou kampaň doprovází také týdenní tour po 10 českých městech s dvoumetrovou plechovkou, na kterou mohou fanoušci poslat hokejistům do Ruska vzkaz, a aktivity v on-trade a off-trade.

Krušovické pivo rozvíjí loňský koncept Krále, k němuž letos přibyla Královna v podobě Jitky Čvančarové. Cílem komunikace je vyvrátit mýtus, že hokej a fandění je pouze mužskou záležitostí. Mediamix rovněž sází na kombinaci televize a internetu, kde značka experimentuje s 360° videem.

Škoda spojuje hokej s pohonem 4x4

Česká automobilka Škoda již tradičně vysílá na mistrovství svou flotilu. Organizátorům poskytne celkem 45 vozů. Rovněž bude zastoupena na obou dějištích šampionátu – v Moskvě i Petrohradu –, kde bude nejen vystavovat své vozy, ale připraví i doprovodný program pro návštěvníky fan zón v podobě Air Hockey Challenge nebo box hokeje.

Skoda
Škoda letos podpoří Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji již počtyřiadvacáté v řadě.

Komunikačně spojí své hokejové partnerství s podporou modelů s pohonem 4x4, které představí pomocí tzv. „offroad hokejistu“. Kampaň, kterou lokálně připravuje agentura Fallon, bude k vidění v televizi, kde využije vedle čtyřdílného reklamního seriálu i branding ve studiu ČT sport, dále v tisku a digitálu.

Tipsport se soustředí na nové sázkaře

Tipsport svou marketingovou kampaň k hokejovému mistrovství staví na benefitech pro nové sázkaře. Po registraci mohou získat vstupní bonus ve výši 150 korun a během šampionátu s ohledem na výši sázek a jejich počtu až 50 tisíc korun. Nabídku podpoří reklamními spoty a sponzorskými vzkazy na ČT Sport, které budou vysílány před přímými přenosy jednotlivých zápasů. Doplní je komunikace v online prostředí.

I přes silnou konkurenci letošních sportovních událostí  fotbalové Euro, olympiáda v Riu a Světový pohár v Kanadě  očekává Tipsport podobné tržby jako u loňského hokejového šampionátu, které se konalo u nás. „Zaznamenali jsme nejvyšší příjem sázek na hokejové MS v 25 leté historii naší firmy,“ dodává vedoucí bookmaker Tisportu Ladislav Pavlis.

Hokej se v Česku obecně těší vysoké sledovanosti, nadprůměrný zájem televizního publika přitahují zejména zápasy české reprezentace. Z nadcházejícího mistrovství světa v Rusku nabídne sportovní kanál České televize 54 televizních utkání, 29 z nich přímým přenosem. Kompletní program šampionátu pak odvysílá webový speciál České televize, všech 64 utkání bude přenášet živě. Duely se objeví i v aplikaci HbbTV.

O vlivu hokejového MS na televizní sledovanost můžete číst zde.

-stk-