S letními festivaly se spojují piva, auta i technologie

čtvrtek, 16. června 2016, 10:45 Marketing MediaGuru

Sezóna letních hudebních festivalů začala, partneři se soustředí na zážitky a komfort.

O minulém víkendu byla v Milovicích u Prahy oficiálně zahájena sezóna letních hudebních festivalů. Festival Votvírák je první z celé řady zavedených festivalových značek, které v létě dostanou na česká pódia zvučná hudební jména. Ještě v červnu proběhne v Praze United Islands of Prague a první ročník festivalu Metronome. Začátkem července zve Rock for People do Hradce Králové, do Ostravy láká Colours of Ostrava, v Táboře se bude konat Mighty Sounds a od poloviny července až do září bude každý víkend probíhat po celé republice festival České hrady. Srpen potom bude ve znamení festivalů Sázavafest, Brutal Assault, Hip hop kemp nebo Rock for Churchill.

V první roli pivo

Letní hudební festivaly jsou tradiční baštou pro pivní značky. Letos na nich dominuje Budweiser Budvar a Staropramen. Obě dvě značky se na „svých“ festivalech zaměří především na servis, rychlou obsluhu, dobře vychlazené pivo a příjemné zázemí.

Budweiser Budvar bude letos přítomen na více než pěti desítkách hudebních akcí, z těch největších například na Mighty Sounds nebo Brutal Assault, z menších na Let it Roll, Jamrock či Trutnoff. Pardál, další značka z porfolia českobudějovického pivovaru, se objeví na Basinfirefest, Chodrock a Pekelný ostrov. Festivaly si Budějovický Budvar přitom vybírá tak, aby ladily ke značkám. „Snažíme se, aby se značka objevovala hlavně na akcích s jasným názorem,“ vysvětluje vedoucí oddělení marketingu společnosti Jana Kubištová s tím, že společným kritériem je „fajnšmekrovství“, schopnost ocenit individualitu a vyhraněný vkus mimo mainstream. Svou přítomnost Budvar omezí „jen“ na pivní servis, navigační systémy, zázemí a prezentaci speciálů. Žádné další promo aktivity neplánuje. „Festivaloví návštěvníci si zaplatili dost na to, aby nebyli obtěžováni reklamou, ať už více či méně zjevnou, nebo skrytou,“ dodává Jana Kubištová.

Pražské pivo Staropramen je již tradičním partnerem festivalů Rock for People, České Hrady, Vysmáté léto nebo Rock for Churchill, nově se spojuje s pražskými akcemi United Islands of Prague a Metronome. Na prvním z nich bude mít v Praze i hudební stage přímo v areálu smíchovského pivovaru. „Kromě hudebního programu budou pro návštěvníky připraveny také jeho prohlídky. Chceme tím lidem dokázat, že i pivovar je místo, kde to žije a kde se lidé mohou dobře bavit,“ komentuje Jan Vošta, event & sponzorship manager společnosti Pivovary Staropramen. Vybrané festivaly Staropramen navíc zpřístupní v rámci svého CSR projektu Festivaly bez zábran vozíčkářům.

Kofola s cirkusem, Semtex s twerkem

Kromě pivních značek se o pitný režim na festivalech starají i další nápojové značky; z alkoholových například Jägermeister, Jack Daniel’s, Tullamore D.E.W. nebo Captain Morgan, z nealko nápojů mimo jiné Kofola, Semtex, Mattoni nebo kavárenský řetězec Costa Coffee.

Kofola na českých festivalech Rock for People, Colours of Ostrava, Mighty Sounds a dalších představí svůj již dlouholetý koncept Cirk Kofola, v němž nabídne mix akrobacie, moderního tance a divadla. Jeho součástí bude letos i cirkové líčení, stylová fotostěna nebo ledové krýgle. Hojně bude značka zastoupena také na Slovensku, například na festivalu Uprising, Grape, Tankové Dni, Tanec Slnka, Jánošikove Dni, Senecké Leto nebo Hip Hop žije.

Energetický nápoj Semtex, opět z portfolia společnosti Kofola, přiveze na Colours of Ostrava a slovenský Uprising twerkové společnosti, které budou drinky míchat přímo na svém těle.

Kavárenský řetězec Costa Coffee se objeví na pražském festivalu United Islands of Prague. „Pro tento festival jsme se rozhodli, protože ho považujeme za jednu z nejvýznamnějších kulturních událostí začátku pražského léta. Je to festival s historií a organizátoři odvádí skvělou práci. Zároveň je pro návštěvníky zdarma,“ vysvětluje důvody Aleš Fránek, Business Unit Director Costa Coffee a Costa Express.

Hudba i pro banky, auta i počítače

S hudebními festivaly se však rády spojují i značky mimo nápojový segment. Na Colours of Ostrava figuruje jako generální partner Česká spořitelna, na Českých hradech je jedním z hlavních partnerů Kooperativa. Na Rock for People bude mít svou chill out zónu technologická společnost Lenovo. Z automotive se s hudbou v létě spojuje například Honda nebo Seat, který je partnerem již zmíněných pražských festivalů.

Seat na United Islands of Prague představí své nové modely SUV Seat Ateca, Seat Alhambra a Seat Leon ST. „Základem naší prezentace bude zážitková zóna v samém srdci festivalu, a to na rohu Janáčkova nábřeží a Vítězné ulice,“ popisuje za marketing španělské automobilové značky Filip Stoulil. Návštěvníci v ní budou moci využít graffiti wall, malování pro nejmenší, zúčastnit se celodenního YoYo workshopu nebo si pomalovat vystavený bílá vůz značky. O vznikající podobě autě bude značka průběžně informovat na svých sociálních sítích.

-stk-