Siemens: Neomezujeme se v B2B jen na odborná média

středa, 07. září 2016, 15:15 Marketing MediaGuru

Siemens rozšiřuje záběr na širokou veřejnost. Už podruhé za rok spouští náborovou kampaň.

Společnost Siemens se pohybuje v několika oblastech. Technická řešení vyrábí pro oblast průmyslu, energetiky, dopravy a veřejné infrastruktury, technologie budov a zdravotnictví. Pro ilustraci jejích produktů, stojí například za soupravou pražského metra na trase C, vlaky railjet pro České dráhy, do nemocnic dodává magnetické rezonance, do pivovarů řídicí systémy na výrobu sladu a nebojí se ani umění – dodala systém, který otáčí sochou Franze Kafky od Davida Černého za pražským obchodním centrem Quadrio.

Kateřina Pištorová
Kateřina Pištorová

Siemens se ve své komunikaci primárně zaměřuje na B2B zákazníky, spoléhá přitom především na veletrhy – Amper a Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně –, eventy pro klienty a interní časopisy, které tvoří in-house. Z PR hlediska se od letošního roku neomezuje jen na odborné tituly, ale sází na publicitu v celonárodních médiích. „B2B komunikace je pro nás samozřejmě stále velmi důležitá, ale přes celonárodní média se snažíme zasáhnout i top management velkých firem, který má rozhodovací pravomoce,“ vysvětluje Kateřina Pištorová, tisková mluvčí Siemens. „V tomto ohledu jsme začali spolupracovat s mediálním domem Economia, ať už formou tematických konferencí, kulatých stolů, nebo speciálních příloh,“ dodává s tím, že tento formát firmě umožňuje komunikovat stěžejní témata, jako je Průmysl 4.0 či Chytrá města.

Kromě toho Siemens zintenzivňuje aktivity na sociálních sítích, konkrétně na Facebooku, LinkedInu a nově i na Twitteru. „Do budoucna se chceme na digitální komunikaci hodně soustředit a zařadit ji jako plnohodnotný kanál našeho komunikačního mixu. Už jen proto, že na sociálních médiích jsou nebo v  nejbližší době budou aktivní všechny naše cílové skupiny. Například i studenti technických oborů, na které cílíme v našich náborových kampaních,“ popisuje Kateřina Pištorová.

Právě letošní náborová kampaň, která od května lákala do Siemensu experty či absolventy technických oborů, je první externí nadlinkovou kampaní společnosti s novým claimem „Ingenuity for life“, pod kterým Siemens komunikuje od letošního dubna.

Klíčový vizuál k náborové kampani Siemensu
Klíčový vizuál k náborové kampani Siemensu

„Při přípravě této kampaně jsme také poprvé spolupracovali s kreativní agenturou, doposud jsme měli jen DTP a grafiky na volné noze. Za pomoci agentury Wunderman jsme připravili microsite, online bannery a vizuály pro komunikaci v pražské a brněnské MHD,“ doplňuje Kateřina Pištorová s tím, že rozpočet kampaně se pohyboval v řádech jednotek milionů.

Začátkem září spouští Siemens další vlnu své náborové kampaně s cílem nabrat sofware a hardware vývojáře a mechanické konstruktéry. Až do poloviny října bude komunikovat v obdobném mediamixu, tedy v metru a příměstských vlakových spojích, využije také remarketingu, programatické reklamy a propagace na odborných webech.

Siemens v České republice

Siemens patří mezi největší elektrotechnické firmy v České republice, kde působí více než 125 let. Se svými 10 000 zaměstnanci se řadí mezi největší zaměstnavatele v Česku. Své technologie, výrobky a služby dodává zákazníkům ze soukromého i státního sektoru. Portfolio Siemens pokrývá řešení pro oblast průmyslu, energetiky, dopravy a veřejné infrastruktury, technologie budov a zdravotnictví. Skupina podniků Siemens v České republice vykázala v obchodním roce 2015 obrat přes 30 miliard Kč.

-stk-