Monitoring: Mediální investice rostly i v říjnu
Rovněž v desátém měsíci roku si podle hrubých monitorovaných cen reklamní trh polepšil.
Také v měsíci říjnu pokračoval podle monitoringu reklamních investic růst reklamního objemu v médiích. Celkově se měly říjnové investice meziročně zvýšit o 11 %, přičemž největší zásluhu na tom měla televizní a outdoorová reklama. Za prvních jedenáct měsíců letošního roku (leden až říjen 2016) je monitorovaný objem investic vyšší o cca 7,5 mld. Kč (+15 %). O téměř pětinu vyrostla podle ceníkových cen televizní reklama.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, I-X/2016
Ceníková hodnota reklamního prostoru, X/2016
Zdroj: Nielsen Admosphere
Monitoring ale nepostihuje reálnou výši skutečných investic, které byly na reklamu v médiích vynaloženy. Pracuje s ceníkovými cenami, které se od reálných cen mohou i podstatněji lišit.
-mav-