Vegg-Go: Stavíme na chuti, autenticitě a dostupnosti

úterý, 17. října 2017, 07:00 Marketing MediaGuru

Síť vegetariánských a veganských restaurací Vegg-Go plánuje expanzi do celé Evropy.

Síť vegetariánských a veganských restaurací Vegg-Go tento rok oslaví druhé narozeniny. Před dvěma lety se v obchodním centru Chodov objevil její první kiosek, který tehdy těžil ze své provozní nenáročnosti a dobré lokality. Letos v říjnu zde v nově vzniklých prostorách Grand Kitchen otevřela značka, známá svým pozdravem „Mrkev na to“, restauraci o 400 m2 i s terasou. „Po kioscích a menších bistrech s pultovým prodejem a po větších provozovnách se samoobsluhou nyní přicházíme s konceptem 3. generace – restaurací, která nabízí live cooking show,“ uvedl na diskusním večeru Franchise Clubu zakladatel a spolumajitel sítě Jan Hanuš, někdejší krizový manažer Kosteleckých uzenin.

Nová pobočka Vegg-Go v Centru Chodov, foto: Vegg-Go

Nová pobočka Vegg-Go v Centru Chodov, foto: Vegg-Go

Vegg-Go,  v současnosti čítá 15 poboček – kromě Prahy je přítomna také v Brně, Hradci Králové, Olomouci, Opavě, Ostravě a ve Vídni. Do budoucna plánuje rozsáhlou expanzi do celé Evropy, jejímž cílem je 150 provozoven jak směrem na západ, tak na východ. „V každé zemi bychom chtěli mít jednu vlastní vlajkovou provozovnu a další bychom řešili prostřednictvím franšízy,“ vysvětlil Hanuš, který vedle své vlastní restaurační sítě působí ve vedení potravinářské společnosti Emco.

Optimismus pro růst opírá Jan Hanuš o stále rostoucí zájem lidí o zdravý životní styl.Svým cílením Vegg-Go odpovídá nastupujícímu trendu flexitariánství, označující způsob stravování, v němž lidé vědomě snižují svou konzumaci masa, aniž by se ho vzdali úplně. „Vegg-Go jsme nikdy nestavěli primárně pro vegetariány ani vegany. Cílíme na lidi z kanceláří, kteří maso vědomě vynechávají, buď aby dobře vypadali, nebo se tak cítili,“ popsal Hanuš.

„I proto je pro nás vždy na prvním místě chuť. Ta tvoří jeden ze tří pilířů naší strategie,“ dodal Hanuš. Zpočátku se na vývoji nabídky podílel tehdejší investor a známý kuchař Roman Vaněk, ten však po své veřejně vyjádřeném názoru na vegany a vegetariány v DVTV z projektu nakonec odešel. Nyní na přípravě sortimentu spolupracuje Vegg-Go s izraelskou společností Olive Food. „Když už chceme být velcí, musíme udávat trendy. Proto se snažíme zavádět nové kategorie, jako jsou burgery, čerstvé džusy nebo plněné tortilly,“ doplnil s tím, že cílem je nabízet takové jídlo, které si zákazníci nebudou mít potřebu dochucovat.

Nabídka džusů a dezertů v nové restauraci Vegg-Go na Chodově, foto: Vegg-Go

Nabídka džusů a dezertů v nové restauraci Vegg-Go na Chodově, foto: Vegg-Go

Druhým z pilířů, na kterých Vegg-Go staví, je autenticita. „V komunikaci jsme vše vsadili na online, 90 % tvoří Facebook a 10 % Instagram. Osobně se starám o téměř 25 tisíc fanoušků a na každý dotaz se snažím odpovědět,“ prozradil Hanuš. Autenticita se však propisuje i do interiéru, kde jsou na obklad místo nápodoby používána stará dřevěná prkna. Design dále sází na jednotící prvek v podobě černé tapety s křídovými kresbami a standardizovaný nábytek.

Posledním pilířem Vegg-Go je dostupnost, ať už co se počtu a polohy poboček týče, či rychlosti přípravy. Součástí nabídky je také rozvoz. „V rozvozu cítíme velký potenciál, ale stále hledáme tu nejlepší možnou cestu,“ podotkl Hanuš, který doručoval první objednávky na mopedu. Po zapojení vlastních zaměstnanců, najmutí několika řidičů či spolupráce s DámeJídlo.cz nyní rozváží jen ve vybraných částech Prahy, což chce do budoucna vylepšit.

Kromě rozvozu se Vegg-Go chce soustředit na rozvoj svého franšízingu. Držet přitom bude multiformátové portfolio, sestávající jak z kiosků, bister, tak i restaurací se samoobsluhou a vařením na místě. K tomu ještě vyvíjí menší a jednodušší koncept, jenž by byl tvořen modulově.

Největším konkurentem Vegg-Go je v současnosti síť salaterií a fresh barů Ugo, která patří do portfolia společnosti Kofola ČS. Cílí totiž na stejnou skupinu lidí a je velmi agresivní v expanzi. Kvůli Ugu ostatně značka měnila v počátku existence také své logo. Dalším konkurentem je koncept Home Office od Fruitisima. „Sledovat budeme také nově příchozí Vapiano,“ řekl Jan Hanuš s tím, že právě příklon k fast casual je směr, kam by Vegg-Go chtěl směřovat.

Kvůli podobnosti s konkurenčním Ugem Vegg-Go své původní logo změnilo.

Kvůli podobnosti s konkurenčním Ugem Vegg-Go své původní logo změnilo.

Vegetariánskou či veganskou stravu nabízejí na trhu také restaurační sítě Dhaba Beas (11 poboček), Loving Hut (5 poboček), Govinda (4 pobočky) či Country Life (3).

-stk-