Olympijské parky se nově představí jako Olympijský festival

středa, 6. prosince 2017, 13:45 Marketing MediaGuru

U příležitosti nadcházející olympiády v Pchjongčchangu proběhne Olympijský festival.

Vizualizace Olympijského festivalu v pavilonu Z na Výstavišti Brno, foto: ČOV

Vizualizace Olympijského festivalu v pavilonu Z na Výstavišti Brno, foto: ČOV

Projekt Českého olympijského výboru (ČOV) „Olympijské parky“, který poprvé proběhl před čtyřmi lety během olympijských her v Soči v Praze na Letné, dozná u nadcházející olympiády v jihokorejském Pchjongčchangu změn. V únoru 2018 se v Brně a Ostravě uskuteční pod názvem Olympijský festival, rovněž by měl proběhnout ve Francii, Itálii a Slovinsku. 

„Olympijský park je něco, co chce napodobit každý po celém světě. Přicházím s novým konceptem, který by projekt měl přenést do světa. Je to nová značka – Olympijský festival,“ řekl na nedávném valném shromáždění ANOC v Praze zástupce Mezinárodního olympijského výboru  (MOV) James MacLeod. 

„Úprava názvu projektu a jeho vizuální podoby, která je propojena přímo s grafickým stylem olympijských her v Pchjongčchangu, jsou pro nás v rámci přípravy největší změnou,“ vysvětlil Jiří Kejval, předseda Českého olympijského výboru, s tím, že olympijský park slouží v mezinárodním kontextu k označení prostoru se sportovišti v místě konání samotné olympiády.  

Vizuální identita Olympijského festivalu vychází již od Mezinárodního olympijského výboru, spolu s názvem je možné používat nejen místo konání olympiády, ale i město, v němž se odehrává festival. Dalším prvkem bude možnost využít olympijského maskota – bílého tygra Soohoranga. „Vizuální podoba Olympijského festivalu se tak přiblíží k samotné olympiádě,“ dodal Kejval. Poprvé se také MOV bude podílet i na mediálním pokrytí Olympijských festivalů prostřednictvím svého kanálu Olympic Channel.

Olympijský festival může využívat i oficiálního maskota, foto: MediaGuru.cz.

Olympijský festival může využívat i oficiálního maskota, foto: MediaGuru.cz.

Cílem projektu je přitáhnout fanoušky k aktivnímu sportu, podpořit v nich zájem o zdravý životní styl a zároveň fandit českým reprezentantům. „Pro výběr místa konání je pro nás důležité, aby byly festivaly ohleduplné jak k životnímu a městskému prostředí, aby byly udržitelné a zároveň měly dlouhodobou koncepci do budoucna, zároveň ale chceme vidět nadšení na druhé straně, na straně pořádajícího města či kraje,“ popsal Jiří Kejval. 

V Brně se tak Olympijský festival odehraje v pavilonu Z Výstaviště Brno a jeho okolí. V Ostravě bude centrem olympijského dění Ostravar aréna a její přilehlé parkoviště. Návštěvníci si tam budou moci vyzkoušet olympijské sporty, sportovní svazy mohou akce využít k náboru dětských členů, pozvaní budou i sportovci, sportovní legendy i olympionici. „V Praze jsme chtěli Olympijský festival uspořádat také, ale bohužel jsme zde necítili aktivní podporu ze strany pražského magistrátu,“ přiblížil Jiří Kejval. Pro obyvatele mimo Brno a Ostravu však ČOV domluvil výhodné jízdné s Českými drahami, jízdenka bude navíc platit i jako vstupenka na festival. 

Stejně jako v předchozích ročnících se do Olympijského festivalu zapojí oficiální partneři ČOV. „Naší snahou je, aby se partneři zapojili do obou festivalů,“ řekl Jiří Kejval. 

Vizí do budoucna je Olympijský festival postupně rozšiřovat, přičemž by měla být udržována jednotná úroveň. „Samozřejmě ale chceme, aby náklady byly přímo úměrné místu, kde se festival koná, jeho podoba tak bude přizpůsobována velikosti města,“ doplnil Kejval. 

-stk-