Porsche ČR: K podpoře značek se vyplácí dlouhodobá partnerství
Importér značek Volkswagen, Audi a SEAT letos ponechá marketingové investice na stejné úrovni jako loni.
Společnost Porsche ČR, importér automobilů značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy, bude letos v marketingové podpoře sázet na své osvědčené aktivity. Investice do marketingu ponechá na stejné úrovni jako v loňském roce. „Důležitá je pro nás dlouhodobost a spolupráce s našimi partnery,“ uvedl jednatel společnosti Vratislav Strašil.
V roce 2017 dodala Porsche CŘ zákazníkům celkem 54 144 nových vozů svých značek, což představuje meziroční nárůst o 2,3 %. „V porovnání s rokem 2016 se nám loni podařilo zvýšit celkový obrat o 3,2 % z 28,5 miliardy korun na 29,5 miliardy korun,“ řekl další jednatel společnosti Franz Pommer. S výjimkou Audi rostly všechny značky z portfolia.
Volkswagen zaznamenal celkem 26 942 registrací nových vozů, což představuje nárůst o 1,3 %. Letos na trh uvede nový model T-Roc ze segmentu kompaktních crossoverů, který představí i prostřednictvím roadshow. Dále představí facelift Golf Sportsvan, modely up! GTI a Polo GTI a v létě SUV Touareg. Kromě nadlinkových kampaní, které tvoří součástí marketingové mixu, se značka spoléhá na své dlouhodobé partnerství se společností Prague International Marathon, již po dobu 15 let je titulárním partnerem květnové akce Volkswagen Maraton Praha. Od roku 2012 podporuje rovněž český florbal, a to partnerstvím s mužskou i ženskou reprezentací České republiky a Superfinále florbalu, které je vyvrcholením nejvyšších ligových soutěží. Je partnerem STK pro chlapy, spolupracuje s návrhářkou Beatou Rajskou, účastní se výstav Legendy a Auta na náplavce, pořádá Touareg 4x4 Academy či Volkswagen sraz.
Pod značkou Audi bylo v loňském roce registrováno 4 486 nových vozů, což představuje v meziročním srovnání pokles o 29,48 %. Její dealerská síť právě prochází vizuálním a funkčním redesignem. Loni představila model Audi A8, vyvinutý pro automatizovanou jízdu úrovně 3, a Audi A7, jejíž prodej bude zahájen v prvním čtvrtletí. „Ve stejném období bude mít světovou premiéru zcela nové Audi A6. Nejprve v provedení sedan a vzápětí ho doplní i varianta Avant. Ve druhém čtvrtletí se představí hodně očekávané sportovní SUV Audi Q8, jako další pak přijdou na řadu premiéry Audi Q3 a Audi A1. Přelomová novinka je plánovaná na léto v podobě doplnění modelové řady plně elektrickým SUV nesoucí jméno Audi e-tron. K tomu přidáme rozšíření některých modelových řad o sportovní modely S a RS, hned v prvním čtvrtletí uvedeme na český trh Audi RS4 Avant. U všech nových modelů včetně těch sportovních plánujeme v České republice dále nabízet rozšířenou záruku na 4 roky/120 000 km,“ popisuje Tomáš Velek, vedoucí divize Audi.
I Audi bude nadále pokračovat v osvědčené formě marketingové podpory. Audi je partnerem Svazu lyžařů České republiky a také Skiareálu Špindlerův Mlýn. Zde byl pro letošní zimu vybudován Audi Race Track, kde si mohou lyžaři oměřit své schopnosti s referenčním časem Ondřeje Banka. V oblasti golfu je partnerem Audi quattro Cup. Již třetím rokem se propojí s festivalem Soundtrack Poděbrady a stejně jako Volkswagen své vozy vystaví na akcích Legendy a Auta na náplavce.
SEAT se v loňském roce dostal na 7 535 registrací nových vozů, což bylo o 1,7 % více než rok předtím. Letos v lednu oznámil vznik nové značky Cupra. Dále plánuje dokončení modernizace dealerské sítě a otevření nových prodejních míst. „SEAT bude v roce 2018 pokračovat v největší produktové ofenzivě ve své historii. V polovině letošního roku se u prodejců objeví sportovní SUV Ateca Cupra o výkonu 300 k a v závěru roku našim zákazníkům nabídneme zcela nový model velkého SUV, který završí naše portfolio v populárním segmentu vozů SUV. Průběžně budeme modernizovat a rozšiřovat naši nabídku ve všech modelových řadách, včetně nových modelů s pohonem na stlačený zemní plyn,“ prozrazuje ředitel divize SEAT Aleš Novák. Na trh tak přijde Ibiza Arona, Alhamra Xcellence, Ibiza Arona Beats či Leon Cupra ST R.
Marketingovou podporu na českém trhu spojuje SEAT s jezdcem Petrem Fulínem, s Českým atletickým svazem a oštěpařkou Bárou Špotákovou a zpěvákem Benem Cristovaem, který se stal tváří SUV Arona. Dále je partnerem Autodromu Most a vzhledem ke svému španělskému původu podporuje také filmový festival La Película, jež promítá španělsky mluvené snímky.
Volkswagen Užitkové vozy loni zaregistroval 6 072 nových vozidel, což je o 15,8 procenta více než v roce 2016. Letos uvede Multivan Join, Caddy Join, Amarok Dark Label a novinky Crafter 5,5 t a Crafter Combi. Již přes 20 let značka podporuje české běžecké lyžování, je partnerem Svazu lyžařů České republiky a běžeckých závodů pro celou rodinu SkiTour včetně Jizerské 50. Spolu s tím rozvíjí již třetím rokem projekt Lyžování dětem. V loňském roce se poprvé spojila s hudebním festivalem Bohemia JazzFest, jehož organizátoři využívali vozy z autopůjčovny Das RentAuto.
V letošním roce se Porsche ČR chce zaměřit také na podporu a zvýšení povědomí značky Das WeltAuto, prodej ojetých vozů Volkswagen, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a Škoda. V loňském roce si u prodejců Das WeltAuto zákazníci zakoupili celkem 18 808 ojetých vozů, což představuje meziroční nárůst o 7,3 %.
-stk-