Twitter rozšiřuje programatickou reklamu

neděle, 27. května 2018, 09:40 Internet & Mobil MediaGuru

Kdo z vydavatelů zobrazuje na svých stránkách timeline Twitteru, může se dočkat nového zdroje příjmů z programatické reklamy.

Foto: Twitter

Foto: Twitter

Mikroblogovací služba Twitter se snaží přilákat vydavatele tím, že jim dá více prostoru k uplatnění programatické reklamy. Firma je začala vábit do své pilotní programatické reklamní sítě, která protkává všechny twitterové timelines zobrazované na příslušných webových stránkách. Jejich provozovatelé často neváhají konkrétní twitterový kanál „vložit" jako ozvláštňující prvek podobně, jako přebírají jednotlivé tweety či videa z YouTube.

Jak uvádí sama firma, popsané nové marketingové nástroje budou v brzké době k dispozici vybraným poskytovatelům obsahu s tím, že půjde zatím jen o vydavatele ze Spojených států. Reklamní formát nicméně již svůj název získal v podobě lakonického pojmenování Timeline Ads.

„Už v současnosti si můžete užívat přínos v podobě zobrazování tweetů v reálném čase na vašem webu. Nyní můžete jejich prostřednictvím generovat příjmy. Zmíněná inzertní síť je prvním reklamním programem, který dovoluje vydavatelům nabízet v reálném čase obsah svému publiku," popisuje sám Twitter.

Jak ovšem připomíná server Marketingland s odkazem na zprávu firmy k jejím hospodářským výsledkům za první letošní kvartál, nejde z hlediska aktivit Twitteru o výrazné překvapení. Společnost již dříve tvrdila, že se hodlá zaměřit i na jiné kanály coby možné zdroje inzertních příjmů, než je video.

Zároveň na ni nepřímo tlačí i konkurence, která sama zavádí další a další formáty programatické reklamy. Například Snapchat tímto způsobem před půl rokem začal s prodejem inzerce ve formátu rozšířené reality a jak nyní s odkazem na data firmy uvádí portál Digiday.com, po BMW jej využilo na sto dalších zadavatelů, mezi nimiž nechybí ani značky jako Foot Locker či Nike.

Padl poslední mohykán?

Vzhledem k podobě programatické reklamy, která v případě Twitteru využívá timeline přímo vložené na webové stránky, je ale v tomto kontextu klíčový postoj samotných vydavatelů. Někteří provozovatelé webů přitom tomuto inzertnímu nástroji vzdorovala mimo jiné s odkazem na negativní dopady na uživatelský zážitek. Taková slova volila například společnost Atlantic Media v případě zpravodajského portálu Quartz. Jenže i tato firma nakonec změnila názor a v první polovině května oznámila, že i ona začíná prodávat inzerci tímto způsobem.

„Bereme na vědomí, že trh se vyvíjí a potřebujeme si být jisti, že marketéři mohou naši platformu snadno využívat k cílení na vyprofilované publikum,“ vysvětlovala podle serveru Adage.com finanční ředitelka Quartz Joy Robinsová s tím, že zmíněné rozhodnutí „bylo samozřejmě něčím, co jsme velmi, velmi promýšleli.“ Tento krok je z pohledu situace na mediálním trhu zásadní v tom smyslu, že Quartz „byl zřejmě posledním vydavatelem“, který se nasazení této technologie bránil, tvrdí Adage. Programatická novinka Twitteru tak dává provozovatelům Quartz ještě další možnosti, jak ze svého rozhodnutí případně těžit. Pro ostatní vydavatele pak může představovat stvrzení programatiky coby již zavedeného způsobu obchodování s digitální reklamou.

-rv-