Czech Media Invest se od tisku rozrostla do knih a rádií

pondělí, 30. července 2018, 12:00 Tisk, Rádio MediaGuru

Czech Media Invest za několik let rozšířila svůj záběr na mediálním trhu.

Foto: MediaGuru.cz

Foto: MediaGuru.cz

Od konce roku 2013, kdy švýcarští majitelé prodali tehdejší vydavatelství Ringier Axel Springer ČR lokálním investorům Danielu Křetínskému a Patriku Tkáčovi, se nově se rodící mediální skupina Czech Media Invest rozrostla i do dalších segmentů mediálního trhu. Na konci roku 2013 byla akvizice tiskového portfolia Ringieru, na čele s deníky Blesk, Aha! či Sport, významným vstupem do printového trhu, kde je dodnes nejsilnějším hráčem. Za necelých pět let ale takto razantně vstoupila i do dalších oblastí: knih a nejnověji rádií. V těchto případech učiněné akvizice se rovněž týkají subjektů s vedoucím nebo velmi významným postavením v daném odvětví.

Czech Media Invest, vlastněná Danielem Křetínským (50 %), Patrikem Tkáčem (40 %) a Romanem Korbačkou (10 %), tak v současnosti přes dceřiné společnosti Czech News Center (letos tato firma pohltila i sesterskou Czech News Invest) a Czech Radio Center ovládá významné značky na tištěném a rozhlasovém trhu včetně tiskáren (Czech Print Center) a podílu v distribuční společnosti PNS. Navíc na rozhlasovém trhu jde o rádia i v zahraničí (Slovensko, Polsko, Rumunsko). Přes společnost Central European Books, kde vlastní 49 %, je dále vlastníkem knižních společností Euromedia a Luxor. Do struktury společnosti patří také Czech Innovation Lab s portály Hledej ceny.cz a Bileto.

Nejnověji byla do struktury skupiny začleněna mezinárodní divize pod společnost International Media Invest. Zde by se měly objevit tituly, o nichž CMI vede jednání o převzetí ve Francii. Ve francouzském týdeníku Marianne (který nemá nic společného s českým titulem pro ženy) by měla CMI získat 91% podíl. Zde se čeká na souhlas s převzetím. Francouzská Lagardere rovněž letos na jaře udělila CMI exkluzivitu při vyjednávání o prodeji některých svých časopisů včetně francouzské Elle. Minulý týden informovala, že s Czech Media Invest uzavřela 26. července 2018 smlouvu s cílem prodat některé časopisy ve Francii (Elle a jeho extenze, Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours a jeho extenze, France Dimanche, Ici Paris a Public). Tato dohoda ale podléhá reorganizaci divize, konzultacím se zástupci zaměstnanců a schválení regulačními orgány a orgány pro hospodářskou soutěž.

Struktura Czech Media Invest, zdroj: CMI

Struktura Czech Media Invest, zdroj: CMI

Mediální zásah Czech Media Invest

  tisk online rádia knihy
značky Blesk, Aha!, Sport, E15, Reflex, ABC, Mateřídouška, Sluníčko, Svět motorů, Auto Tip, Blesk pro ženy, Blesk Hobby, Blesk Zdraví, Moje psychologie, Dieta, Moje zdraví, FOOD, Maminka, ForMen, Lidé a země blesk.cz, živě.cz, reflex.cz, e15.cz, auto.cz, maminka.cz, info.cz, Mimibazar.cz a další Evropa 2, Frekvence 1, Bonton, Dance radio, Zet Euromedia, Neoluxor, BookRetail
zásah 4,04 mil. 6,7 mil. 2,9 mil. NA
postavení v segmentu podle zásahu 1. 3. 1. NA

Pozn.: návštěvnost internetu = měsíční počet RU,  poslechovost rozhlasu týdně, čtenost tisku na vydání

Zdroj: Media projekt 4Q/2017+1Q/2018, Radio projekt 4Q/2017+1Q/2018, NetMonitor červen 2018

-mav-