S Maappi se chceme prosadit v retailu, doma i ve světě

pondělí, 8. října 2018, 12:55 Marketing MediaGuru

Značka Maappi se ve svých plánech neomezuje jen na tuzemský trh, pobočky chce mít ve světových metropolích.

Matěj Hošek, autor map i tvář značky Maappi, zdroj: FB Maappi

Matěj Hošek, autor map i tvář značky Maappi, zdroj: FB Maappi

Charitativní značka Maappiza kterou stojí příběh 14letého autistického chlapce Matěje, má za sebou rok existence. Značka staví na Matějových barevných mapách, ať už reálných, či imaginárních, které přenáší na různé produkty. Z jejich prodejů hodlá následně téměř třetinu zisku věnovat na financování osobních asistentů pro další autisty. Ve svých aktivitách se navíc nechce omezovat jen na tuzemský trh.

Maappi se podařilo dostat na Mercedes-Benz Fashion Week, následně v roce 2017 realizovat úspěšnou crowfundingovou kampaň na HitHitu, spustit e-shop, vyzkoušet si pop-up v obchodním domě Kotva a také odstartovat sérii zajímavých partnerství. „Pro budování povědomí Maappi jsme se rozhodlijít cestou kooperací, a využít tak známost již zavedených značek,“ vysvětluje strategii Martin Hošek, otec Matěje, který spolu se svou ženou Michaelou značku založil a rozvíjí.

Maappi se tak koncem loňského roku objevila na botách Converse, letos na Cestovním deníku nakladatelství Marco Polo, na kelímcích Kofi-Kofi, na podzim bude Maappi na polobotkách Timberland a na jaře 2019 na ponožkách Happy Socks. Letos takévytvořila se značkou adidas limitovanou kolekci triček pro běžeckou sérii maratónů a půlmaratónů Run Czech. Před sebou má spolupráci s Ropidem, z níž vzejde potisk na sedadla v autobusech MHD ve Středočeském kraji a rozjednaný je také speciální design pro pražskou Lítačku. V plánu je i speciální vrstva Matějových map na Mapy.cz.

„Do médií jsme za celou dobu investovali víceméně nulu a podle srpnového výzkumu agentury Ipsos je navozená znalost Maappi 16,4 %,“ popisuje Martin Hošek s tím, že další krokem je dostat značku do kamenného retailu: „Lidé musí naše produkty vidět, proto se příští rok chceme dostat do již zavedených sítí a do roku 2020 otevřít i vlastní obchod v Praze.“

Koncept vlastní prodejny by měl být podle Hoška především hravý. Pracovat chce s interiérem tramvaje, s Matějovou mapou daného města a také s počítadlem, které bude v reálném čase ukazovat, kolik jde z daného prodeje na asistenční pomoc. Nabízet bude nejen partnerské, ale i vlastní produkty. „Naším ultimativním cílem je zaměstnávat v prodejnách i ve výrobě handicapované,“ prozrazuje Martin Hošek.

Dalším krokem je i vstup na další trhy. „Chceme být v Londýně, Berlíně, Amsterdamu, Tokyu nebo New Yorku. Každá prodejna by generovala pomoc pro tu danou zemi, kde bychom si chtěli najít partnera. Myslím, že Maappi má opravdu potenciál pomáhat společnosti, a to nejen té české,“ myslí si Hošek.

Třetinu svého zisku chce značka investovat do financování osobních asistentů, kteří by autistické děti doprovázeli po celou dobu prvního nebo druhého stupně základní školy. „Chceme platy asistentů doplácet na přijatelnější úroveň, aby byli ochotni s dětmi delší dobu. Autistické děti totiž nesnášejí změny a potřebují dlouhodobou jistotu,“ přibližuje Hošek.

Maappi není jedinou charitativní značkou, za kterou stojí vášeň handicapovaného dítěte a snaha jeho rodičů přilákat k onemocnění pozornost i finanční prostředky. Ve Spojených státech je úspěšnou značkou například John’s Crazy Socks, za níž stojí se svými rodiči John Lee Cronin, trpící Downovým syndromem, a jeho vášeň pro pestré ponožky. Rovněž přibývají značky, které mají už ve svém DNA, že budou část svého zisku věnovat na dobročinné účely. Více o nich se můžete dočíst zde.

-stk-