Mafra loni mírně snížila tržby, zůstala v zisku
Jedna z největších mediálních skupin na českém trhu loni vytvořila zisk ve výši 34 mil. Kč.

Foto: MediaGuru.cz
Mediální společnost Mafra, vydavatel deníků MF Dnes, Lidové noviny či Metro, dosáhla v loňském roce čistého obratu ve výši 2,6 mld. Kč, což bylo o dvě procenta méně než v předešlém roce 2017. Tržby z prodeje výrobků a služeb se meziročně snížily o pět procent. Také provozní výsledek i výsledek hospodaření se loni snížily. Mafra ale zůstává v zisku, který loni představoval 34 mil. Kč, vyplývá z výsledků hospodaření uvedených ve výroční zprávě za rok 2018.
Mafra označuje loňský výsledek jako dobrý, měl k němu přispět stabilní výkon inzertních tržeb v printovém a online segmentu. Výnosy z prodeje tisku měly loni dosáhnout lepší úrovně, než na které se v průměru pohyboval celý trh. Své postavení v oboru vydavatelské činnosti považuje skupina za stabilní a z hlediska objemového a finančního za významné jak uvnitř skupiny Mafra, tak navenek. Rok 2018 znamenal podle společnosti zpomalení mírného poklesu, který mediální trh v posledních letech provází. Tržbám podle skupiny pomáhá online segment, nové videoformáty a také programatické kanály, uvádí se ve výroční zprávě za loňský rok.
Základní ukazatele hospodaření Mafra (tis. Kč)
2 018 | 2 017 | |
čistý obrat za účetní období | 2 602 601 | 2 659 333 |
tržby celkem | 2 445 100 | 2 584 449 |
provozní výsledek hospodaření | 36 503 | 81 274 |
výsledek hospodaření za účetní období | 34 302 | 74 403 |
Zdroj: výroční zpráva Mafra 2018
V letošním prvním pololetí zfúzovala Mafra s firmou Mafra Print, přes kterou loni nakoupila časopisy od Bauer Media. Rozšíření o magazíny zvýšilo dosah skupiny Mafra na tiskovém trhu. Z pohledu počtu čtenářů, kterými svými tituly oslovuje, se Mafra stala jedničkou trhu.
Konsolidovaný obrat celé mediální skupiny (včetně rádia Impuls, TV Óčko, společností Ticektportal, Acomware a Mafra Slovakia) dosáhl podle čtvrtečního sdělení mediální skupiny 3,8 mld. Kč. Provozní zisk EBITDA představoval za loňský rok 351 mil. Kč.
„K vysokému obratu a tím i dobrému výsledku přispěla také skupina Ticketportal rekordním prodejem lístků na nejrůznější sportovní a kulturní akce a k nárůstu obratu došlo také v digitální agentuře Acomware, která za uplynulý rok poprvé překonala hranici obratu 200 milionů Kč. Stabilní výkonnost, včetně ziskovosti v řádu desítek milionů korun, si udržela rozhlasová skupina na čele s Rádiem Impuls a stabilní výkony rovněž zopakovala i rodina stanic Óčko," uvedla Mafra v tiskové zprávě.
-mav-
Aktualizováno ve čtvrtek 12.7. 2019 v 16:45 o údaje zveřejněné v tiskové zprávě Mafra.