Mafra loni mírně snížila tržby, zůstala v zisku

úterý, 9. července 2019, 10:30 Tisk MediaGuru

Jedna z největších mediálních skupin na českém trhu loni vytvořila zisk ve výši 34 mil. Kč.

Foto: MediaGuru.cz

Foto: MediaGuru.cz

Mediální společnost Mafra, vydavatel deníků MF Dnes, Lidové noviny či Metro, dosáhla v loňském roce čistého obratu ve výši 2,6 mld. Kč, což bylo o dvě procenta méně než v předešlém roce 2017. Tržby z prodeje výrobků a služeb se meziročně snížily o pět procent. Také provozní výsledek i výsledek hospodaření se loni snížily. Mafra ale zůstává v zisku, který loni představoval 34 mil. Kč, vyplývá z výsledků hospodaření uvedených ve výroční zprávě za rok 2018. 

Mafra označuje loňský výsledek jako dobrý, měl k němu přispět stabilní výkon inzertních tržeb v printovém a online segmentu. Výnosy z prodeje tisku měly loni dosáhnout lepší úrovně, než na které se v průměru pohyboval celý trh. Své postavení v oboru vydavatelské činnosti považuje skupina za stabilní a z hlediska objemového a finančního za významné jak uvnitř skupiny Mafra, tak navenek. Rok 2018 znamenal podle společnosti zpomalení mírného poklesu, který mediální trh v posledních letech provází. Tržbám podle skupiny pomáhá online segment, nové videoformáty a také programatické kanály, uvádí se ve výroční zprávě za loňský rok.

Základní ukazatele hospodaření Mafra (tis. Kč)

  2 018 2 017
čistý obrat za účetní období 2 602 601 2 659 333
tržby celkem 2 445 100 2 584 449
provozní výsledek hospodaření 36 503 81 274
výsledek hospodaření za účetní období 34 302 74 403

Zdroj: výroční zpráva Mafra 2018

V letošním prvním pololetí zfúzovala Mafra s firmou Mafra Print, přes kterou loni nakoupila časopisy od Bauer Media. Rozšíření o magazíny zvýšilo dosah skupiny Mafra na tiskovém trhu. Z pohledu počtu čtenářů, kterými svými tituly oslovuje, se Mafra stala jedničkou trhu.

Konsolidovaný obrat celé mediální skupiny (včetně rádia Impuls, TV Óčko, společností TicektportalAcomware a Mafra Slovakia) dosáhl podle čtvrtečního sdělení mediální skupiny 3,8 mld. Kč. Provozní zisk EBITDA představoval za loňský rok 351 mil. Kč.

„K vysokému obratu a tím i dobrému výsledku přispěla také skupina Ticketportal rekordním prodejem lístků na nejrůznější sportovní a kulturní akce a k nárůstu obratu došlo také v digitální agentuře Acomware, která za uplynulý rok poprvé překonala hranici obratu 200 milionů Kč. Stabilní výkonnost, včetně ziskovosti v řádu desítek milionů korun, si udržela rozhlasová skupina na čele s Rádiem Impuls a stabilní výkony rovněž zopakovala i rodina stanic Óčko," uvedla Mafra v tiskové zprávě.

-mav-

Aktualizováno ve čtvrtek 12.7. 2019 v 16:45 o údaje zveřejněné v tiskové zprávě Mafra.