Průzkum: Úroveň marketingu se podle marketérů zlepšuje

čtvrtek, 3. října 2019, 07:35 Výzkum, Marketing MediaGuru

Čeští marketéři se domnívají, že úroveň marketingu se zlepšuje. Mírně roste také vliv marketingových oddělení na tvorbu strategie, ukazuje průzkum od Kantaru.

Zdroj: Shuttesrtock

Zdroj: Shuttesrtock

Největší vliv na tvorbu strategií ve firmě má stále obchodní oddělení, i když vliv marketingového oddělení nepatrně vzrostl. Za posledních pět let se vliv marketingového oddělení na tvorbě strategií zvýšil o pět procentních bodů na 21 %. Vliv obchodního oddělení představuje 40 %, o zbytek se dělí jednotlivá produktová oddělení, finanční oddělení a jiná oddělení. Vyplývá to z průzkumu výzkumné agentury Kantar pro společnost Blue events, která se zajímala o to, jaké jsou současné kompetence marketéra. Výsledky průzkumu posloužily také jako téma k diskusím na konferenci Brand Managemnet 2019, která se uskutečnila 2. října.

Zdroj: Kantar

Zdroj: Kantar

Téměř všichni dotazovaní marketéři se domnívají, že úroveň marketingu se zlepšila. Zvyšují se také investice do marketingové komunikace. Více než 40 % uvedlo, že se rozpočet na marketingové aktivity v posledních dvou letech zvýšil, téměř 40 % do průzkumu deklarovala, že se nezměnil.

Zdroj: Kantar

Zdroj: Kantar

Zdroj: Kantar

Zdroj: Kantar

Za největší výzvy, se kterými se bude muset marketing ve firmách vyrovnat, považují marketéři nejvíce data. Za podstatná témata považují růst byznysu, dále výzvy spojené s komunikací a konkurenci. Do průzkumu například uvedli, že jako podstatné vidí změny způsobu využívání digitální infrastruktury a efektivní využití dat, rozšiřování záběru marketingu na straně jedné, ale nedostatek profesionálů na straně druhé nebo vývoj nových produktů v reakci na měnící se situaci na trhu.

Pokud jde o dovednosti, marketér by se měl vyznačovat kreativitou a tvůrčím duchem (64 %), analytickými schopnostmi (53 %) a komunikačními dovednostmi (50 %).

Nejvíce času tráví marketéři návrhem komunikace a vývojem nové komunikace (78 %) a výběrem a nákupem kanálů pro komunikaci (33 %), pravidelně se ale věnují daleko více činnostem (např. reportingem, positioningem a strategií značek, průzkumy, analýzou, vytvářením business plánů nebo vývojem nových produktů a značek).

O průzkumu

V průzkumu Český marketér, jeho kompetence a seniorita 2019 bylo dotazováno 126 marketingových šéfů (pozice ředitel marketingu, ředitel marketingu i dalších oddělení, jiní lidé řídící marketing, ředitel společnosti). Většina z firem, jejichž zástupci byli do výzkumu zařazení, má centrálu v ČR (60 %), zbytek v zahraničí (40 %). 81 % dotazovaných byla ve věku 31-50 let.

-mav-