Google, FB a Amazon spolknou v r. 2020 téměř 40 % investic

neděle, 3. listopadu 2019, 08:45 Reklama MediaGuru

Růst reklamních investic se příští rok očekává především v internetové reklamě, a to u tria Facebook, Google a Amazon. Vyplývá to z předpovědi portálu WARC.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Globální investice do reklamy se mají podle předpovědi odborného portálu WARC v příštím roce zvýšit o 6 % na celkových 656 miliard amerických dolarů, a to napříč všemi produktovými sektory. S největším navýšením počítají hráči na poli finančních služeb, domácích spotřebičů, dopravy a turismu. Nejrychleji rostoucím mediatypem je internet, kde růst táhne trio ve složení Facebooku, Googlu a Amazonu.

Odhadovaný růst pro rok 2020 je vyšší než předcházející výhled, v němž se pro letošní rok počítalo s 2,5 %, a to navzdory stále častějším obavám z nadcházející ekonomické recese. „Naše prognóza 6% růstu investic do reklamy se může zdát ve stávajícím klimatu optimistická, ale je v souladu s výhledy Mezinárodního měnového fondu a Euromonitoru pro HDP a spotřebitelské výdaje,“ popsal za portál WARC jeho editor James McDonald s tím, že na růstu se budou podílet olympiáda v Tokiu i prezidentské kampaně v USA.

Nejvíce investic poputuje příští rok do internetové reklamy, dosáhnout by měly hodnoty 336 miliard dolarů, a tvořit tak více než polovinu celkových výdajů. Růst přitom potáhne výkonnostní marketing, online video a sociální média. Nejvíce má na online reklamě přitom vydělat trojice gigantů – Facebook, Google a Amazon –, zatímco ostatní internetoví hráči získají z reklamy buď stejně, nebo dokonce méně než letos.

Podíl tří zmíněných technologických hráčů na celkových reklamních výdajích má v roce 2020 představovat dohromady 38,5 % – společnost Alphabet (Google & YouTube) má mít 23,1% podíl, Facebook 12,9% a Amazon 2,5%.

Z pohledu zadavatelů plánují největší meziroční navýšení reklamních investic finanční služby (+11,8 %), domácí spotřebiče (+10,5 %), doprava a turismus (+9 %), telekomunikace a energetika (+8,5 %), technologie a elektronika (+8,4 %), alkoholické nápoje (+6,9 %), automotive (+6,8 %) a nealko (+6,5 %), potraviny (+4,9 %), kosmetika a drogerie (+2,9 %) a retail (+2,6 %). V každém ze sektorů porostou výdaje nejrychleji v oblasti internetové reklamy, jen u technologických značek to bude v outdooru.

-stk-