Vlastník BigBoardu či CS filmu zvýšil v pololetí výnosy

úterý, 8. října 2019, 07:40 Outdoor, TV MediaGuru

Slovenská mediální skupina Joj Media House zvýšila na českém trhu v prvním letošním pololetí výnosy.

Zdroj: TV Joj

Zdroj: TV Joj

Slovenská mediální skupina Joj Media House zvýšila v letošním prvním pololetí výnosy na českém mediálním trhu o více než 13 % v meziročním srovnání. Provozní výnosy společnosti dosáhly v Česku v období 1.1.-30.6. 2019 výše 23,8 mil. euro (cca 612 mil. Kč). 

Ve sledovaném období prvního letošního pololetí se zvýšily i náklady na 22 mil. euro, firma tak na českém trhu zůstala ve ztrátě, která za první pololetí činila -1,48 mil. euro.

Joj Media House je 60% akcionářem společnosti BigBoard Praha, tuzemské outdoorové jedničky. Od letošního roku je také majitelem televizních stanic Československé filmové společnosti, tj. CS film, CS Mystery (dříve Kinosvět), CS Horror (dříve Horor film), CS History (dříve WAR Svět válek) a stanic Joj Family a Joj Cinema.

Joj Media House na českém trhu (tis. euro), 1.1.-30.6. 2019

  1H/2019 1H/2018
provozní výnosy celkem 23 828 21 049
provozní náklady celkem -22 035 -20 156
ztráta za období -1 483 -1 355

Zdroj: Půlroční finanční zpráva Joj Media House, 1.1.-30.6. 2019

Joj Media House v letošním roce na českém mediálním trhu rozšiřovala svůj záběr. Vedle zmíněné akvizice tematických televizních stanic Československé filmové společnosti se firma rozšiřovala na trhu venkovní reklamy. Dceřiná společnost BigBoard Praha koupila v Praze v letošním červnu šest bigboardů v hlavním městě od společnosti XX Media. BigBoard dále získal 80% podíl ve společnosti Hypermedia, která provozuje několik webových portálů a prodává reklamu na více než 50 webech. V letošním létě rovněž převzal prodej reklamy na nosičích CLV v pražském metru. Za tímto účelem založil firmu MetroZoom.

Provozní výnosy celé skupiny Joj Media House (tedy nejen v Česku, ale i v dalších zemích střední a východní Evropy) se v prvním pololetí zvýšily na 91,4 mil. Kč (+8,4 %) ve srovnání s prvním pololetím 2018. Společnosti se v prvním pololetí 2019 podařilo snížit ztrátu na -2,48 mil. euro (v 1. pololetí 2018 vytvořila ztrátu -9 mil. euro).

Podíl trhů na celkových provozních výnosech

Zdroj: Joj Media House, půlroční zpráva 1.1.-30.6. 2019

Největší část provozních výnosů získává Joj Media House z domovského slovenského trhu (TV Joj, Akzent Bigboard, BigMedia, Radio Services, Bratislavské noviny), český trh se na celkových výnosech podílí z 26 procent. Na nejsilnějším slovenském trhu se výnosy v prvním letošním pololetí meziročně zvýšily o 3,5 % na 44,5 mil. euro, společnost ale zde zůstala ve ztrátě -2,38 mil. euro.

-mav-