MetroZoom říká, že přebírá další plochy v metru

středa, 6. listopadu 2019, 14:35 Outdoor , Aktualizováno MediaGuru

MetroZoom je podle svého vyjádření od 1. listopadu jediným provozovatelem reklamy v pražském metru a jeho prostorách. Konkurenční Rencar se proti tomu ohrazuje.

Zdroj: Reklama-metro.cz

Zdroj: Reklama-metro.cz

Společnost MetroZoom, dceřiná firma BigBoard Praha, ve středu oznámila, že převzala od 1. listopadu 2019 v pražském metru prodej dalších reklamních ploch. Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) zároveň informoval, že oficiálně předal necelých 22 tisíc reklamních ploch v pražském metru společnosti Railreklam (skupina BigBoard Praha), která zvítězila v nejnovějším poptávkovém řízení. Railreklam pak pověřila sesterskou společnost MetroZoom, aby prodej reklamy zajišťovala. 

Konkrétně jde o rámečky ve vagonech metra, samolepicí folie u vstupu do vagónů, rámečky podél eskalátorů, balustrády a celopolepy v přestupních tunelech. Dosud je prodávala společnost Rencar (JCDecaux). Ta se ale proti postupu DPP a firmy MetroZoom ohradila.

DPP má díky novému kroku získat na nájemném částku 91,5 mil. Kč ročně, což má být téměř dvakrát více, než získával od firmy Rencar. DPP předpokládá, že během příštího roku budou příjmy z reklamy činit více než 150 mil. Kč ročně. Společnost Rencar před zahájením soutěžení hradila DPP částku pohybující se pouze okolo 50 mil. Kč ročně. Obvodní soud pro Prahu 9 začátkem září rozhodl, že smlouva je od počátku neplatná. Rozhodnutí je však zatím nepravomocné, Rencar se proti němu odvolal. 

Jednatelka firmy MetroZoom Dana Svobodová uvedla, že dosavadní smlouvy na reklamní kampaně v metru s firmou Rencar již nejsou platné. „Naše společnost je samozřejmě připravena uzavřít za standardních podmínek smlouvy nové, a to v kompletním požadovaném objemu klientů," sdělila. Společnost MetroZoom dodala, že svým klientům nabídne plochy, na které byli zvyklí u předchozího provozovatele. „Pro zajištění kontinuity kampaní si dovolujeme požádat klienty o zpětnou vazbu, abychom mohli v maximální možné míře vyjít vstříc jejich požadavkům a nedocházelo k výpadkům reklamního sdělení,“ uvedla Dana Svobodová.

S tím ale nesouhlasí firma Rencar. „Důrazně se ohrazujeme proti posledním krokům DPP a skupiny BigBoard ve vztahu k reklamě v pražském metru. Není pravdivé tvrzení MetroZoom, že jakékoliv smlouvy, které byly uzavřeny s jinými podnikatelskými subjekty, nejsou po datu 1. 11. 2019 platné. Stejně tak není pravdou, že MetroZoom má právo exkluzivně obchodovat všechny reklamní plochy v metru, které jsou aktuálně k dispozici. Zároveň chci ujistit všechny naše zákazníky, že všechny jejich smlouvy uzavřené s Rencar platí a že uděláme vše proto, aby byly dodrženy. Vůči krokům DPP a skupiny BigBoard se budeme bránit všemi právními prostředky,“ reagoval Pavel Slabý, předseda představenstva Rencar.

V letošním létě MetroZoom získala do své správy také city light vitríny (CLV), pro které prodej reklamy spravovala euroAWK. Jde celkem o 1196 prosvětlených CLV v 56 stanicích pražského metra.

-mav-

Aktualizovali jsme o vyjádření společnosti Rencar