Slováci v době pandemie sledují média více

sobota, 11. dubna 2020, 08:25 Výzkum, Slovensko MediaGuru

Podle dat měření adMeter tráví i Slováci s elektronickými médii více času než v době před pandemií.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Sledovanost elektronických médií na Slovensku v období od první třetiny března významně stoupala, ukazují data adMeter od agentury Median, která působí i na slovenském trhu. Z pohledu stráveného času s elektronickými médi (TV, rádio, internet, aplikace) byl nejsilnější týden od 16. března do 22. března, kdy se celkový čas vyšplhal na 7:15 hodin. V následujícím týdnu, od 23.3. do 29.3. 2020, se sledovanost mírně snížila na 6:55 hodin, stále ale zůstává nadprůměrná. Podobně jako v Česku tak také na Slovensku byl v posledním březnovém týdnu patrný rozdíl mezi sledovaností médií ve všední den a o víkendu, kdy víkendová sledovanost byla nižší.

Zdroj: adMeter

Zdroj: adMeter

Pohled na vývoj sledovanosti jednotlivých TV stanic v březnových týdnech potvrzuje nejvyšší sledovanost v týdnu od 16. března. Nejsledovanější trojici tvoří televize Markíza, Joj a veřejnoprávní Jednotka.

Webové stránky (včetně mobilních aplikací) televizních stanic ale v jednotlivých týdnech svoji návštěvnost postupně zvyšují – v tomto směru byl tak týden od 23. března pro weby Markízy, Joj a RTVS nejúspěšnější.

Zdroj: adMeter SK

Zdroj: adMeter SK

Fun rádio, Rádio Vlna, Rádo Jemné nebo Anténa Rock svůj týdenní zásah v posledním březnovém týdnu ve srovnání s týdnem od 16. března navýšily. Vyšší zásahy ukazují data také pro víkendové vysílání rozhlasových stanic, kde se nejvíce vyskočila Rádiu Expres a Rádio Slovensko.

Zdroj: adMeter

Zdroj: adMeter

Zdroj: adMeter

Zdroj: adMeter

V případě internetu se denní zásah webových stránek příliš nemění a zůstává nadprůměrný v porovnání s dlouhodobým zásahem.

Nadprůměrnou sledovanost si také udržují globální online platformy. Největší růst zaznamenal v posledním březnovém týdnu Facebook.

Zdroj: adMeter SK

Zdroj: adMeter SK

Data vycházejí z měření adMeter, kterého se na Slovensku účastní 800 respondentů. Data byla sbírána v březnu 2020. Tištěná média nejsou součástí měření.

-mav-