Po otevření hospod dovážka čepovaného domů skončí

neděle, 10. května 2020, 07:50 Aktuality, Marketing, Koronavirus na jaře 2020 MediaGuru

Plzeňský Prazdroj neplánuje pokračovat se svou novou službou Čepované domů. Po otevření hospod ji zastaví.

Zdroj: ČepovanéDomů.cz

Zdroj: ČepovanéDomů.cz

V době pandemie koronaviru spustil Plzeňský Prazdroj novou službu Čepované domů, přes kterou si mohou lidé v Praze objednat čerstvé pivo značek Pilsner Urquell, Gambrinus nebo Velkopopovický Kozel s dovozem až domů. Po otevření hospod však novinka skončí. 

K nové službě se pivovarnická skupina rozhodla hned z několika důvodů. „Měli jsme částečně volné kapacity v rámci distribuce, která normálně rozváží sudové pivo, ale vzhledem k zavřeným hospodám nemohly pracovat. Zároveň jsme chtěli dopřát čerstvě načepované pivo lidem, kteří nechtěli nebo nemohli vycházet ven pro čepované pivo do džbánku, nebo neměli ve svém okolí možnost dojít si k otevřenému okýnku pro pivo. A zároveň to pro nás byla nová zkušenost a test nového způsobu rozvozu čerstvě načepovaného piva,“ popisuje na dotaz MediaGuru.cz obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz. 

Nová služba přitom vznikla v rekordně krátkém čase. „Během pár dní byl projekt na světě od počáteční myšlenky, přes vytvoření microsite až po samotnou realizaci v terénu. Pracoval na tom náš interní tým spolu s agenturou Triad,“ přibližuje Mráz. 

Právě přes microsite si zájemci mohou objednat čerstvě natočené pivo v PET lahvích. Dvoulitrovka Plzně vyjde na 200 korun, Gambrinus 11 na 160 korun a Kozel Mistrův ležák na 170. Minimální výše objednávky je 300 korun. „Během prvních deseti dnů jsme vyřídili přes 100 objednávek a rozvezli přes 300 litrů piva,“ prozrazuje Tomáš Mráz. 

Čepované rozváží pivovar jen po Praze, o rozšíření jinam v tuto chvíli neuvažuje. Stejně tak neplánuje rozvíjet tento přímý prodejní kanál ani v budoucnu. „Vzhledem k tomu, že šlo o aktivitu, která vznikla v návaznosti na situaci a opatření v souvislosti s koronavirem, kdy jsme mohli využít volné kapacity naší distribuční sítě, v ní po otevření hospod nebudeme pokračovat. Naši řidiči se vrací opět k rozvozu sudů do hospod a my budeme vymýšlet další aktivity na podporu hospod a restaurací, aby se do nich lidé co nejrychleji zase vrátili,“ dodává Tomáš Mráz. 

Po celou dobu vládních opatření podporuje Plzeňský Prazdroj hospodské například poskytnutím prázdných PET lahvích, do kterých mohli čepovat pivo, bezplatnou kompenzací sudů a tanků, které během uzavření expirují, či konzultací, jak správně zakonzervovat výčep nebo jak žádat o úvěr z programu Covid. Spolu s jinými pivovary a partnery se zapojil do iniciativy Českého svazu pivovarů a sladoven s názvem Zachraň hospodu. Pro otevření plánuje dodat hospodám základní hygienické vybavení (dezinfekce, roušky, rukavice), aby mohly splnit nařízená vládní opatření. „Kromě toho také finalizujeme program na podporu konzumace v hospodách, se kterým přijdeme na konci května,“ předesílá Tomáš Mráz. 

K přímému prodeji svých produktů přistoupily také mnohé minipivovary nebo například společnost Mattoni 1873, jež po Praze jezdí se svou mobilní prodejnou

-stk-