O vegetariánskou a zdravější nabídku fast foodů mají Češi zájem

neděle, 27. září 2020, 09:15 Marketing, Retail MediaGuru

KFC,Burger King a nyní i McDonald’s do své nabídky zařadily v poslední době nové produkty, kterými chtějí oslovit i lidi neholdující masu.

Klíčový vizuál k představení McMuffin Lučina, zdroj: McDonald's

Klíčový vizuál k představení McMuffin Lučina, zdroj: McDonald's

Lučina, ředkvičky a rukola, to vše podávané ve slaném muffinu, pod názvem McMuffin Lučina. To je novinka ze snídaňového menu, kterou McDonald’s přidal nedávno do své nabídky. Nezvyklý produkt ve fast foodu, který se po dlouhá desetiletí zaměřuje především na hovězí burgery, jen ukazuje proměnu zákaznických preferencí. Lidé mají totiž větší zájem o zdravější stravování, bez masa a pokud možno z lokálních surovin. 

McMuffin Lučina není zdaleka první lokální záležitostí u McDonald’s. Již dříve tento fast foodový řetězec uvedl například McSmažák, McBůček nebo McKřen. Tentokrát ale zvolil lehčí a zdravější variantu a k tomu typicky český výrobek v podobě čerstvého sýru Lučina. A je o to zájem. Už v prvních dnech potvrdily prodeje očekávání a se zvyšujícím se povědomím o této novince zájem zákazníků ochutnat naši aktuální snídani neustále roste,“ popisuje Jitka Pajurková, ředitelka PR a komunikace McDonald’s. 

Novinka odpovídá dlouhodobé strategii McDonald’s, který vyvíjí produkty na základě měnících se zákaznických preferencí a trendů. „Sledujeme aktuální gastronomické trendy, postupně jsme například zařadili do nabídky bezlepkovou žemli, burger na salátovém lůžku bez žemle, bezlepkové dorty nebo kávu se sójovým či bezlaktózovým mlékem,“ vyjmenovává Jitka Pajurková a předesílá, že v budoucnu v nabídce přibude i další pokrm bez masa: „Aktuálně hledáme vhodnou variantu pokrmu rostlinného původu, který bychom v budoucnu zařadili do nabídky českých restaurací McDonald’s.“ Na německém trhu zvolil řetězec například veganský burger od značky Garden Gourmet z portfolia Nestlé. 

Na měnící se poptávku ale nereaguje jen McDonald’s. Konkurenční řetězec KFC se nechal inspirovat průzkumem, podle něhož až třetina Čechů plánuje ve svém jídelníčku omezit maso, a v srpnu do své nabídky zařadil poprvé ve své historii vegetariánské sendviče Vege Halloumi. 

KFC zařazuje poprvé v historii vegetariánské sendviče

úterý 4. srpna 2020

Měsíc od startu si KFC prodeje svých vegetariánských produktů pochvaluje. „Burger a Twister s halloumi sýrem jsou trefou do černého, prodávají se výrazně nad naše očekávání. Zákazníci se k nám nyní vracejí za čerstvými kuřecími kousky, ale také za pochoutkami s halloumi sýrem,“ zhodnotil Libor Hubík, prezident KFC pro Česko a Rakousko.

Zájem o vegetariánské sendviče panuje největší v Praze a Brně, kde se uskutečňuje polovina jejich prodejů. Nicméně daří se jim i v dalších městech, jako je Plzeň, Ostrava či Olomouc, ale také třeba v menším Benešově nebo Berouně.

Téměř rok nabízí vegetariánskou alternativu také Burger King, který pod názvem Rebel Whopper prodává burger s masem čistě rostlinného původu, a to ve spolupráci se značkou The Vegetarian Butcher, patřící do portfolia firmy Unilever. Rostlinný burger Rebel Whopper se mezi českými zákazníky těší velké oblibě. Je určen pro všechny, kteří chtějí svůj jídelníček zpestřit nebo odlehčit,“ říká Daniel Ryška, ředitel značky pro Česko, Slovensko, Rumunsko a Bulharsko, s tím, že na základě úspěchu rostlinného burgeru uvedl Burger King nově také burgery s halloumi sýrem. 

Kromě fast foodů však na flexitariány, kteří omezují svou konzumaci masa, reagovala v poslední době i Ikea, jež od srpna nabízí bezmasé kuličky. V maloobchodě se zase rozšiřuje nabídka rostlinných náhražek masa, k dostání je například Garden Gourmet, Beyond Burger, The Vegetarian Butcher čiManaBurger. Česká společnost Sinea nabízí jak své výrobky, tak dováží například zahraniční náhražky masa Jackfruit nebo Vegini. Pod privátní značkou prodává své produkty například řetězec Iceland, vlastní veganské produkty Next Level Meat také Lidl.

-stk-