S levnější technologií začíná být VR zajímavější pro značky

pátek, 2. října 2020, 14:15 Marketing MediaGuru

S levnějšími headsety se o virtuální realitu více zajímají značky. V Česku přitom existuje dost ambiciózních hráčů, kteří se jí zabývají.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Virtuální realita je už několik let skloňované téma. Letos se však znovu přiblížila o něco více k mainstreamu. Headsety, které jsou pro vstup do virtuálního světa nutné, zase o něco zlevnily a čas potřebný k jejich nastavení se o dost zkrátil. Významně do vývoje promlouvá i technologický gigant Facebook, který již v říjnu představí své vylepšené Oculus Quest. S přístupnější virtuální realitou roste zároveň zájem značek, které s ní začínají stále více experimentovat. Na českém trhu se navíc rozvíjí několik firem, které dokážou vyjít poptávce vstříc a připravit virtuální zážitek na míru, a to jak v B2C, tak v B2B segmentu. 

Jednou z takových firem je studio virtuální a rozšířené reality Yord, jež tvoří nejen ve virtuální realitě, ale dokáže připravit i filtry rozšířené reality na Instagram, Facebook nebo Snapchat. „Naší ambicí je stát se globálně nejúspěšnějším studiem na světě. Máme k tomu tým velmi schopných lidí. Nyní se musíme na zahraniční trhy dostat i obchodně,“ uvádí za Yord Adam Rajnoha s tím, že studio by si chtělo, až to pandemická situace dovolí, zřídit pobočku ve Velké Británii a USA. 

Už nyní má Yord ve svém portfoliu například práci pro automobilku Škoda Auto, pro kterou studio připravilo prezentaci elektromobility v hybridních vozech. Pro ČSOB zase vytvořilo ve virtuální realitě inovační výroční zprávu za loňský rok. Do budoucna se chce zaměřit také na retail. Zde například jedná i s luxusní značkou Tiffany o možnostech doručení luxusního zážitku ve virtuálním světě. 

Značky ale pomalu láká i virtuální svět sám o sobě, jak to dokazuje platforma Somnium Space, do které se lze připojit přes VR brýle a kde lze čile obchodovat blockchain Ethereum. Uživatelé zde kupují pozemky, staví domy, zřizují galerie umění a prodávají. Své služby zde bude nabízet i společnost Maxima Reality, jež y bude nejen pronajímat parcely, ale i poskytovat profesionální architektonické služby pro majitele pozemků.

Virtuální svět nabízí prostor pro obchodování i reklamu

pátek 25. září 2020

Další z českých firem je VRgineers, jež vyrábí pro virtuální realitu hardware. „Naším cílem je vytvořit zařízení, které nás přenese do virtuální reality 1:1,“ popisuje za společnost Marek Polčák. Se svým headsetem, který poskytuje extrémně vysoké rozlišení, široký zorný úhel a velmi realistický obraz, se zaměřuje především na segment B2B, například na oblast automotive, kde lze ve virtuální realitě vyvíjet prototyp, vyškolit lidi ve výrobě, servisu i prodeji. Již nyní jej využívají značky Audi, Škoda, Honda nebo Porsche. Kromě toho používají vysoce realistickou virtuální realitu, kterou VRgineers poskytuje, piloti při svém výcviku na leteckém simulátoru.

Na B2B segment se soustředí také platforma Mainware, kterou spoluvlastní konstrukční firma JHV. Mainware poskytuje chytrou údržbu automatizovaných výrobních linek. Výrobcům nabízí například vzdálenou podporu v rozšířené realitě, kdy jim na dálku dokáže pomoci s vyřešením závady. „Před pandemií jsme již zájem zaznamenaly, ale vždy to bylo jen něco malého na testování, nyní jsou firmy do toho ochotny opravdu jít. Podle mne se průmyslu díky Covid-19 hodně posouvá dopředu,“ řekla Dária Hvížďalová za platformu Mainware, která již nyní pracuje pro Siemens, Continental, Honeywell nebo Škoda Auto.

„Česká republika je spojena s průmyslovým světem. Působí tu mnoho podniků se zájmem o inovace. Zahraniční hráči berou Českou většinou jako testovací území, když se zde inovace uchytí, rozšiřují ji i do dalších výrobních závodů po světě,“ dodala Hvížďalová s tím, že do budoucna by jejich služba mohla být přístupná i koncovým zákazníkům.

-stk-