Čtyři tipy, jak přilákat zákazníky v post-pandemické době

pondělí, 9. srpna 2021, 15:00 Marketing, Retail MediaGuru

Pandemie zrychlila tempo růstu e-commerce a marketing musel začít reagovat na chování spotřebitelů. Udržet stávající a zároveň získat nové zákazníky je jiné než v době před covidem.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Pandemie zrychlila tempo růstu e-commerce a marketing musel začít reagovat na chování spotřebitelů. Ti začali nakupovat z bezpečí domovů a měnili své dosavadní zvyklosti, navíc řadu z nich si ponechávají i nadále. Postpandemická éra maloobchodu přináší novou vlnu nakupujících, kteří dokáží udržet pozornost kratší dobu, častěji uskutečňují jednorázové nákupy a přesně vědí, co chtějí. Bez ohledu na segment či odvětví však existuje několik snadno implementovatelných strategií pro získání nových či udržení stávajících zákazníků. Přinášíme několik tipů na základě článku z Total Retail.

1. Vytvářet věrnostní programy

Pokud přivedete zákazníky na svůj web, je dobré pro ně vytvořit příležitosti k návratu pomocí pobídek ve formě věrnostních programů nebo různých odměn. Díky věrnostnímu programu je možné nejen udržet stávající zákazníky a zvýšit počet opakovaných nákupů, ale lze ho také použít k přilákání nových zákazníků.

Pokud například zákazníci často navštěvují místní obchody, je dobré pozvat je na exkluzivní akce v obchodech. Nebo pokud mají vysokou frekvenci nákupů v rámci určité kategorie produktů, ocení včasný přístup k dalšímu vydání produktu. Sledování a analýza metrik, jako je frekvence opakovaného nákupu, vytvoření účtu či průměrná hodnota objednávky, pomůže měřit úspěch věrnostního programu a identifikovat příležitosti k optimalizaci odměn.

2. Budovat se zákazníkem vztah, nejen transakci

Prostřednictvím programů a pobídek se dá vybudovat kvalitní vztah se zákazníkem. Investovat do optimálního zážitku se rozhodně vyplácí a napomůže i vytvoření personalizovaného prostředí či optimalizace webu, aby zákazníci mohli snadno procházet a najít to, co hledají. Další možností jsou doporučení produktů, čímž se dá dosáhnout i zvýšení průměrné hodnoty objednávek.

3. Motivovat přes e-mail, SMS nebo sociální remarketing

Pokud se zákazníci, které firma získala v průběhu minulého roku už nevracejí, je třeba udělat jim zajímavé/exkluzivní pobídky. Nejlépe vytvořit hodnotnou nabídku, kterou zákazník nemůže odmítnout. Vhodná je nabídka dopravy zdarma, speciální sleva, exkluzivní nahlédnutí do kampaně – to vše jsou možné způsoby, jak vytvořit retenci zákazníků a vybudovat trvalou důvěru.

Remarketing přes sociální sítě je dalším klíčovým nástrojem pro udržení zákazníků. Využití sociálních sítí v USA se v roce 2020 meziročně zvýšilo o 16,4 %, což maloobchodníkům nabízí další možnost pro interakci s nakupujícími. Je možné touto cestou oslovit zákazníky, kteří se již spojili s danou značkou na sociálních sítích, prostřednictvím cílených reklam, které je dovedou zpět na web firmy. Dají se využít e-maily zákazníků, které má firma k dispozici.

4. Využít dostupná data k vytvoření zážitku z nakupování

Zákazníci rozhodně nechtějí dostávat irelevantní reklamu nebo doporučení k nákupu produktů či služeb. Čím více prodejce ví o svém publiku, tím snáze může činit efektivní rozhodnutí. Tím, že bude věnovat pozornost základním demografickým údajům, vyhledáváním s nejvyšší konverzí, vyhledáváním s nejvyššími tržbami atd. může přijít na to, jak zlepšit nákupní zážitky a zvýšit prodeje.

Právě investice do vztahu se zákazníkem pomůže proměnit jednorázové zákazníky ve fanoušky a zastánce značky. Dokáže pak překonat rozdíl mezi fyzickým a online nakupováním vytvořením digitálního zážitku, který působí osobně, záměrně a liší se od jiných.

Návrat do kamenných obchodů po covidu je ovlivněn věkem

sobota 24. července 2021

-zue-