Designblok odhaluje vizuál, letos na téma štěstí

středa, 4. srpna 2021, 07:15 Aktuality, Marketing, Reklama MediaGuru

Designblok představuje svůj letošní vizuál, jenž zachycuje okamžik simulující moment štěstí.

Letošní vizuál pracuje s tématem hledání štěstí, zdroj: Designblok.

Letošní vizuál pracuje s tématem hledání štěstí, zdroj: Designblok.

Třiadvacátý ročník Designbloku proběhne od 6. do 10. října v Gabriel Loci na Smíchově a nově obsadí i dvě patra Uměleckoprůmyslového musea v Praze. Jeho tématem je hledání štěstí. Vizuál festivalu, který je každoročně dílem fotografa Salima Issy a grafické designérky Martiny Černé, zachycuje tentokrát okamžik simulující moment štěstí a odkazuje tak k tématu letošního ročníku Štěstí. Návrh Designérie je letos v rukou oceňovaného dua Herrmann&Coufal. 

Téma štěstí bude propojovací linkou festivalu, od vizuálu a podoby Designérie po jednotlivé instalace a doprovodný program. „Uplynulý krizový rok obnažil touhy staré jako lidstvo samo – touhy po štěstí, po zdravém a naplněném životě. Vyvolal otázky, zda žijeme správně a naplno. Zda jsme šťastni. V roce 2021 se bude Designblok zabývat právě hledáním štěstí. Budeme sledovat trendy, které jsou v designu jasně patrné – návrat k přirozenosti, k přírodě, k člověku a jeho potřebám. Optimismus, opravdovost. Obnova. Renesance hodnot lidskosti, hledání štěstí, návratu k sobě samému a svým potřebám. To jsou hodnoty, které design může pomoci přinést a které chceme přiblížit široké veřejnosti,“ vysvětluje Jana Zielinski, ředitelka Designbloku. 

Vizuál letošního ročníku vznikl zachycením okamžiku, ve kterém bylo umělými prostředky simulováno štěstí. Série fotografií nahodilých průsečíků letu člověka a květiny se staly základem celkové kompozice. Vizuál se bude postupně proměňovat, skládat, rozkládat a postupně doplňovat i o nové fotografie. 

„Vzali jsme barvy, květiny, možnosti skoku i vrcholný let a v jeden okamžik je vrhli před objektiv. Něco se stalo. Vizuálem se nesnažíme doslovně vyjádřit štěstí, ale spíš nastavit prostředí, parametry, pocit,“ popisuje Jiří Macek, kreativní ředitel Designbloku. 

Podoba Designérie, centrálního prostoru Designbloku, se tentokrát chopí dvojice Eduard Herrmann a Matěj Coufal, laureáti hlavního ocenění Cen Czech Grand Design za rok 2020. Jejich přístup k designu vystihuje fenomén do it yourself, který se společně s tématem štěstí promítne i do návrhu Designérie. „Posadíme se na upcyklovaný nábytek, budeme pít kávu, klábosit, odpočívat, přemýšlet a tvořit,“ popisují budoucí Designérii její autoři.  

-stk-