T-Mobile má osvětovou kampaň o bezpečnosti na internetu

pondělí, 15. srpna 2022, 10:15 Aktuality, Reklama MediaGuru

T-Mobile ve spolupráci s Policií ČR a Ministerstvem vnitra spustil během letních prázdnin osvětovou kampaň o bezpečnosti na internetu.

Z kampaně Klik pro klid, zdroj: repro spot T-Mobile

Z kampaně Klik pro klid, zdroj: repro spot T-Mobile

T-Mobile ve spolupráci s Policií ČR a Ministerstvem vnitra spustil během letních prázdnin osvětovou kampaň o bezpečnosti na internetu. Kampaň s názvem Klik pro klid připravila agentura katz83 pod vedením ideamakera Jonáše Čumrika.

Cílem projektu Klik pro klid je upozornit na nejčastější typy podvodných jednání v online prostředí a pomoci chránit a edukovat uživatele. Projekt se zaměřuje na seniory, kteří se stávají obětí útoků nejčastěji, a upozorňuje na konkrétní zločiny, se kterými se mohou setkat (např. podvodné mobilní platby, reverzní inzertní podvody či pokusy o prolomení hesla).

„Jakožto poskytovatel konektivity cítíme povinnost věnovat se osvětě v oblasti bezpečného pohybu na internetu. Prostřednictvím našich zákazníků vnímáme, že online podvodů stále přibývá a jejich nejčastějšími oběťmi jsou ty nejzranitelnější skupiny, zejména senioři. Také proto na ně cílí náš nový společný projekt s Policií ČR a Ministerstvem vnitra,“ uvádí Simona Dřízhalová, expertka pro udržitelnost společnosti T-Mobile.

Druhá komunikační linka kampaně se zaměřuje na opačnou stranu věkového spektra a to generaci Z, která sice má výrazně vyšší internetovou gramotnost, ale i přes to se jí podvody na internetu nevyhýbají.

Hlavním nosičem kampaně jsou edukační videa, kterými provází moderátor Snídaně s Novou Johan Mádr, který je zároveň tváří celého projektu.

Videa mají dva formáty. První má formu rozhovorů s náhodnými kolemjdoucími v ulicích hlavního města, kteří se nevědomky přiznají k největším nešvarům týkajících se bezpečnosti na internetu (stejné heslo na všechny účty, aj.) a v některých případech i samotné heslo moderátorovi prozradí. Další formát upozorňuje na různé druhy podvodných plateb při prodeji zboží přes online tržiště.

Zdroj: T-Mobile

Tým katz83 stojí za kreativou i produkcí těchto videí, která se dostanou i do krajských nemocnic a veřejných knihoven po ČR. Zároveň jsou nasazeny na YouTube, Instagramu, TikToku a Facebooku. Kampaň doplňuje i vlastní microsite, kde uživatelé naleznou bezpečnostní desatero, tipy, jak se na internetu pohybovat bezpečně, a konkrétní příklady z praxe reálných podvodů.

„Trendem poslední doby je čím dál častěji okrádání nejen nakupujících, ale především prodávajících osob na internetu. Tento problém je napříč všemi generacemi a prolíná se skrze většinu platforem, které nabízejí možnosti nákupu a prodeje. Ať už jde o online bazary nebo konkrétní sociální sítě, nebo zneužití soukromých zpráv na Instagramu. Lidé si kvůli covidu zvykli pořizovat více věci online a přestali být obezřetní, což byl hlavní důvod, proč jsme přišli s touto kampaní, která má za cíl edukovat společnost o problémech, které mohou v digitálním prostředí nastat, ” vysvětluje ideamaker katz83 Jonáš Čumrik.

-mav-